یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 333521

سلامت نیوز:"هفت شهرستان تنها با یک بیمارستان"، "بیمارستان امام علی(ع) چابهار پوشش دهنده محدوده ۷۰۰ کیلومتری از جاسک تا راسک"، "کادر درمان چابهار خسته و درمانده از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی"؛ اینها نمونه‌هایی از تیتر خبرهایی است که شرایط بلوچستان را توصیف می‌کند.

مصائب کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،“هفت شهرستان تنها با یک بیمارستان”، “بیمارستان امام علی(ع) چابهار پوشش دهنده محدوده ۷۰۰ کیلومتری از جاسک تا راسک”، “کادر درمان چابهار خسته و درمانده از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی”؛ اینها نمونه‌هایی از تیتر خبرهایی است که شرایط زیرساخت‌های بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان را توصیف می‌کند و سوال اینجاست که آیا بالاخره وزارت بهداشت برای مردم این منطقه چاره‌اندیشی خواهد کرد؟

باورش سخت است اما جنوب بلوچستان وسعتی بیشتر از تهران دارد و با این حال نیاز درمانی مردم آن تنها با یک بیمارستان یعنی بیمارستان «امام علی(ع)» چابهار تامین می‌شود.

انتظار ماهیانه در صف MRI!

برای درک بهتر شرایط این مردم به عنوان نمونه به شرایط بیمارانی که نیازمند «ام آر آی» هستند اشاره می‌کنیم و  در این راستا سری به واحد «ام آر آی» تنها بیمارستان منطقه زدیم؛ نسخه پزشک را می‌گیرند و بعد از ثبت‌نام می‌گویند بروید و ۲۴ بهمن‌ماه بیایید تا کارتان انجام شود و جالب اینکه حتی ساعت حضورمان را اعلام نمی‌کنند! می‌پرسیم چرا و پاسخ می‌شنویم که شلوغ است.

ضریب اشغال تخت بیمارستان ۱۸۰ درصد است!

داوود ورشوساز که حدود چهار ماه است سرپرستی بیمارستان امام علی(ع) چابهار را پذیرفته و پیش از او پزشکان مختلفی در این سمت آمده و رفته‌اند؛ به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی ما اکنون ۱۸۰ درصد است.

این جراح متخصص گفت: بیمارستان «امام علی(ع)» چابهار با زلزله‌ای کمتر از پنج ریشتر به طور کامل فرو خواهد ریخت. ما در زمینه اتاق عمل نیز کمبود داریم و تا همین یک ماه پیش جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات نداشتیم و اکنون به تازگی شهاب‌الدین یوسفی به عنوان جراح متخصص مغز و اعصاب به این مجموعه اضافه شده است.

کارکنان بیمارستان ۴۸ و بعضاً ۷۲ ساعت هم شیفت می‌دهند!

رحمدل بامری سرپرست فرمانداری ویژه چابهار به نکته جالبی در رابطه با نیروهای بیمارستان اشاره می‌کند؛ وی مدعی است بعضاً اتفاق افتاده کارکنان این بیمارستان به دلیل کمبود نیرو تا ۷۲ ساعت شیفت داده‌اند.

بامری می‌گوید: بیمارستان چابهار هفت شهرستان و مسافران چابهاری را نیز پوشش می‌دهد که در چنین شرایطی کار برای نیروهای این بیمارستان خیلی دشوار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha