سلامت نیوز :رییس جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق متاثر از حوادث جوی و گرفتار سیلاب را اعلام کرد.

سیل، برف و کولاک در ۲۸ استان/ به ۱۰ هزار و ۶۳۱ نفر نفر امدادرسانی شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر درباره  اقدامات انجام شده در مناطقی که در پی حوادث جوی دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند، گفت: در پنج روز گذشته ۲۸ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد: همچنین در ۶۱ شهرستان هم در ۱۴ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد خدمات امدادی ارائه شده و در این استان‌ها در مجموع به ۱۰ هزار و ۶۳۱ نفر امدادرسانی شده است.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۲۵۵ تیم امدادی شامل ۱۰۹۷ امدادگر و نجاتگر به متاثران از حوادث جوی در ۳۱ شهر، ۶۶ روستا، ۹ منطقه عشایری و ۲۴ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۱۰۶ نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به یک نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، ۶۶ نفر را به مناطق امن و یک نفر را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

کولیوند تصریح کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۶ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۴۱ خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین ۱۱۰ دستگاه چادر، ۷۱۳ تخته موکت، ۸۹۰ تخته پتو، ۴۴۳۱ کیلوگرم نایلون، ۱۳۶ بسته غذایی، ۲۷۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۱ کیلوگرم خرما و ۲۴۱۵ بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: در میناب چند روستا در محاصره آب هستند و امدادرسانی در حال انجام است همچنین شهرهای بشاگرد و جاسک در معرض تهدید آبگرفتگی هستند.

به گفته وی امدادرسانی در ۳۴ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha