سلامت نیوز: نماینده مردم تالش در مجلس از ادامه قاچاق چوب و غارت جنگل‌های شمال کشور به علت نبود مدیریت صحیح خبر داد.

قاچاق چوب و غارت جنگل‌های شمال کشور همچنان ادامه داد

​به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری گفت: به علت تعیین تکلیف نشدن اراضی ملی متصرفی و بلاتکلیفی مردم، هر روز بر میزان نابسامانی و تخریب جنگل‌های شمال کشور افزوده می‌شود.

به گفته او قاچاق چوب و غارت این جنگل‌ها به علت نبود مدیریت صحیح همچنان ادامه داد.

استان گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

قطع درختان جنگل‌ها خطراتی نظیر رانش زمین و وقوع سیل را در پی دارد.

سال‌هاست گاه به بهانه ساخت جاده‌ها و یا شهرک‌ها و گاه برای  فروش چوب‌های درختان قطع شده، چه قانونی و چه غیرقانونی جنگل ها در معرض نابودی هستند.

آتش‌سوزی‌ها و زمانی طولانی که تا رسیدن کمک، جنگل‌ها در آتش می‌سوزند، هم از عوامل تمام شدن منابع جنگلی شمال ایران به شمار می‌آیند.


ضرورت برخورد با غارتگران منابع طبیعی گیلان

سید علی آقازاده دافساری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این گفته بود: در سایه غفلت مسئولان مراتع تبدیل به بیابان و جنگل‌ها تبدیل به مرتع شده است.

به گفته او سوءاستفاده‌گران در حال نابودی جنگل‌های گیلان هستند و مسئولان مربوطه صرفا تماشاچی شده‌اند.

بذل و بخشش جنگل هیرکانی مصداق بارز رانت و بی عدالتی است

به گفته نماینده مردم ماسال همچنین بذل و بخشش جنگل هیرکانی را مصداق بارز رانت و بی عدالتی است و اخیرا شاهد واگذاری غیرقانونی توأم با رانت و ویژه خواری در منطقه جنگل ماسال بودیم که یکی از عرصه‌های جنگل‌کاری شده به پیمانکاری بدون ضابطه واگذار کردند.

به گفته او زمانی که مسئولان یک روستایی را به جهت ساخت کلبه مورد موأخذه قرار می‌دهند، این حاتم بخشی مخفیانه با شگردهای خاص چگونه قابل تحمل است؟

محمدیاری از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه خواست با فرستادن بازرس ویژه به منطقه نسبت به آشکار شدن این ظلم اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha