سلامت نیوز : یک پسر 9 ساله بریتانیایی به نام زک موری با ابتلا به «چشم کووید» که یک عارضه جانبی احتمالی ویروس کرونا است، در بیمارستان بستری شد. او در خطر نابینایی قرار داشت.

گزارش یک مورد نادر اما خطرناک کووید 19 در کودکان

به گزارش سلامت نیوز، مادر این پسر، آنجلا، درباره این عارضه ناگوار کووید گفت: « به نظر می رسید که چشم او می خواهد منفجر شود.»

بنابر گزارش سان، زک یک روز صبح که بیدار شد احساس کسالت داشت و سپس علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کرد و قرنطینه خود را در خانه با بازی های رایانه ای شروع کرد.

علیرغم منفی بودن آزمایش تست کرونای او که در مطب دکتر در 22 دسامبر انجام شد، گزارش شده است که دانش آموز کلاس پنجمی در چشم چپ خود دچار درد شد. آنجلا در ابتدا با تصور اینکه این موضوع به دلیل تماشای مداوم لپ تاپ است، نگران نشد اما بعد با تورم و قرمز شدن چشم و اطراف چشم متوجه شد که چیزی اشتباه است، پس از ارجاع او به چشم پزشک قرار شد زک در بیمارستان بستری شود و در نهایت مشخص شد که او از سلولیت اربیتال رنج می برد، که یک بیماری التهابی است که با ویروس کرونا مرتبط است.

مادر متحیر زک گفت: «کاسه چشم و اطراف چشم زک بیش از هر چیزی که دیده بودم متورم بود. هیچ راهی وجود نداشت که بتواند آن را بدون استفاده از دست باز کند.»

سلولیت اربیتال، عفونتی در ناحیه چشم که برخی از دانشمندان آن را با کووید مرتبط می دانند. با این حال، طبق یک مطالعه موردی « دقیقا مشخص نیست که این ابتلا تصادفی است یا کووید 19 عامل مستعد کننده ای برای این حالت باشد.»

مادر زک گفت: «پزشکان گفتند این یک واکنش آلرژیک به ویروس است که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.» او بسیار نگران بود زیرا پزشکان به او گفته بودند اگر این بیماری به عمق چشم کودک برسد می تواند باعث کوری او شود.

برای پیشگیری از بدترین اتفاق، پزشکان طی چند روز از طریق وریدی به بیمار آنتی بیوتیک دادند. خوشبختانه موری پس از یک دوره مصرف آنتی بیوتیک بینایی خود را بازیافت و تورم و التهاب چشم و اطراف چشم او کاهش یافت و در نهایت در آغاز سال نو از بیمارستان مرخص شد.

اگرچه معاینه اولیه در زمان بستری نشانگر کاهش دید کودک بود اما خوشبختانه به نظر می‌رسد که درمان بخوبی جواب داده است چرا که حالا دید چشم او کاملا طبیعی است و هیچ مشکلی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha