سلامت نیوز:عفونت با سویه اُمیکرون کروناویروس علائمی ایجاد می‌کند که بسیار شبیه به سرماخوردگی است اما متخصصان سلامت اکنون نسبت به علائم غیرمعمول عفونت با این سویه هشدار می‌دهند که می‌تواند روی پوست، لب‌ها یا ناخن‌های شما تاثیر بگذارد.

علائم ابتلا به اُمیکرون که در ناخن‌ها ظاهر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به گفته متخصصان سلامت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) افراد آلوده به اُمیکرون ممکن است پوست، لب‌ها یا بستر ناخن‌هایشان رنگ پریده، خاکستری یا آبی شود. به نظر می‌رسد این علامت در نتیجه سطح پایین اکسیژن در بدن باشد.

به گزارش نیوز،به همین دلیل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این علائم را به‌ عنوان علائم هشدار اضطراری عفونت کووید-۱۹ توصیف و به مردم توصیه می‌کنند در صورت مشاهده چنین تغییر رنگی از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرند.

سایر علائم اورژانسی فهرست‌شده توسط CDC شامل مشکل تنفسی، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی و ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن است.

علائم هشداردهنده کلیدی اُمیکرون آبریزش بینی، سردرد، عطسه کردن، سرفه‌های مداوم و گلو درد است. با این حال علائم دیگری از جمله تعریق شبانه، حالت تهوع، خستگی، بدن درد و تب، بثورات پوستی و چشم درد نیز گزارش شده است.

برای اکثر افراد این علائم حدود پنج روز ادامه دارد؛ بنابراین اگر علائم فرد بهبود نیافت و نگران است، می‌تواند با مراکز درمانی تماس بگیرد.

خبری امیدوارکننده

نتایج گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد اُمیکرون می‌تواند از آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسیناسیون یا عفونت طبیعی با کووید فرار کند و همین موضوع نگرانی‌هایی در مورد افزایش احتمال عفونت مجدد ایجاد می‌کند اما نتایج تحقیقات محققان دانشگاه ملبورن و دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که بعید است اُمیکرون بتواند از دفاع سلول‌های تی فرار کند.

پروفسور متیو مک کی، استاد دانشگاه ملبورن و سرپرست این تحقیق، در این‌باره اظهار کرد: حتی اگر اُمیکرون یا سویه دیگری از این نوع بتواند به‌ طور بالقوه از آنتی‌بادی‌ها فرار کند، باز هم می‌توان انتظار داشت که یک پاسخ قوی سلول تی در برابر عفونت محافظت ایجاد خواهد کرد و به جلوگیری از بیماری کمک کند.

نگران‌کننده‌ترین ویژگی اُمیکرون فراوانی جهش در پروتئین اسپایک آن یعنی هدف اولیه واکسن‌های کووید است. سنبله ویروس را قادر می‌سازد به سلول‌های انسان متصل و وارد آن شود. واکسن‌های فعلی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را با هدف مسدود کردن این فرآیند القا می‌کند؛ با این حال گزارش شده این آنتی‌بادی‌ها در مقایسه با انواع قبلی مانند دلتا در برابر اُمیکرون موثر نیست.

اما بر اساس داده‌های تحقیقاتی پیش‌بینی می‌شود پاسخ‌های سلول تی که توسط واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها ایجاد می‌شود، همچنان به محافظت در برابر اُمیکرون مانند دیگر سویه‌ها ادامه می‌دهد و معتقدیم که این خبر مثبتی در مبارزه جهانی علیه اُمیکرون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha