بررسی‌های انجام شده نشان داده است كه مصرف دخانیات و مشروبات الكلی می‌تواند زمینه بروز تومورها به خصوص تومورهای مغزی باشد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر حمید رحمت رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با بیان این مطلب در سی و یكمین كنگره جامعه جراحان ایران گفت: بطور كلی عامل بوجود آورنده تومورهای مغزی مشخص نیست ولی یكسری عوامل مانند مصرف دخانیات، مشروبات الكلی و پیش زمینه ژنتیكی در ایجاد آنها موثر است.

وی افزود: مجموعه علائمی كه برای تشخیص تومورهای مغزی وجود دارند عبارتند از: سردرد، استفراغ، تشنج، اختلالات بینایی و یا ایجاد ضعف و اختلال حسی در اندامها.
دكتر رحمت با اشاره به این كه آماری در مورد تومورهای مغزی در كشور وجود ندارد، تاكید كرد: در طی سالهای اخیر دسترسی مردم به پزشكان مغز و اعصاب افزایش یافته است و همین عاملی شده است كه بیماریها سریعتر تشخیص داده و درمان شود.

وی در مورد پیشگیری از بروز تومورهای مغزی خاطرنشان كرد: ژنتیك یكی از مواردی است كه مسئول بروز تومورهای مغزی است از این‌ رو در خانواده‌هایی كه زمینه ژنهای معیوب وجود دارد باید ازدواج فامیلی صورت نگیرد.

رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: اكثر تومورهای مغزی قابل درمان هستند ولی نتیجه آنها متفاوت است. بعضی از تومورها با اشعه درمانی در فاصله بسیار كوتاهی عود می‌كنند و بعضی دیگر با جراحی به راحتی قابل درمان هستند و دیگر عود نمی‌كند


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha