دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 334020

سلامت نیوز : با گذشت بیش از یک سال از شروع تزریق سراسری واکسن کرونا، تداخل دارویی و تاثیر آن بر زندگی روزمره مورد توجه قرار دارد. یکی از این موارد احتمال تداخل واکسن کرونا با تزریق‌های زیبایی مثل بوتاکس و فیلر است.

واکسن کرونا با بوتاکس تداخل دارد؟

بسیاری از متخصصان پوست به مراجعان خود توصیه می‌کنند که زمان دو تا سه هفته‌ای را بین واکسیناسیون و تزریق فیلرها (ژل‌هایی که برای حجیم کردن اندام‌ها استفاده می‌شود) قرار دهند.

به گزارش ایندیپندنت، براساس مقالات و گزارش‌های آرشیو مجله پوست و زیبایی در مواردی بسیار نادر واکسن‌های ام‌آران‌ای MRNA با واکنش‌های التهابی، قرمزی و تورم به تزریق‌های زیبایی مبتنی بر اسید هیالورونیک که رایج‌ترین نوع این فیلرها است، مرتبط شده‌اند.

احتمال تشدید این موارد در ادامه فصل سرد و از آنجایی که شیوع اومیکرون تزریق دوز سوم و چهارم را افزایش داده است، وجود دارد.

گرگوری گرکو، رئیس انجمن جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید: مردم باید دو تا سه هفته بین تزریق بوتاکس یا فیلر و واکسن کووید-۱۹ فاصله بگذارند تا از خطر تورم در نقاطی که بوتاکس یا فیلر تزریق شده است، در امان بمانند.

او بیماران را تشویق می‌کند که واکسن را به دلیل تزریق زیبایی به تعویق نیندازند و با زبانی ساده‌تر اولویت، تزریق واکسن باشد و بعد از طی شدن دوره اثربخشی واکسن که به عنوان مثال برای فایزر و مدرنا بعد از دو هفته است، برای تزریق زیبایی اقدام کنند.

البته احتمال واکنش واکسن به بوتاکس و فیلر بسیار نادر است.

پزشکان متخصص تخمین می‌زنند کمتر از یک درصد بیماران تورم مرتبط با واکسن را در مناطقی که فیلر تزریق کرده‌اند، تجربه کنند.

عوارض ناشی از تداخل واکسن کووید-۱۹ و تزریق زیبایی امروزه به صورت یک احتمال در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha