سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: محل بودجه دارو ارز آن و منابع مورد نیازش در دولت قبل و دولت فعلی ارتباطی با موضوع واکسن نداشت و ندارد.

جهانپور: انتقادها به واردات واکسن در دولت قبل حاشیه‌سازی است

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه واردات واکسن آن هم در شرایطی که تقاضای بازار جهانی قابل مقایسه با تولید نبود، چیزی نیست که یک شبه یا طی یک هفته انجام شود، می‌گوید: «هفته‌ها و ماه‌ها تلاش و توافقاتی انجام شده بود که نهایتا منجر به شروع واردات واکسن تا پایان دولت قبل با رقمی حدود ۳۰ میلیون دوز شد. زمانی که واکسیناسیون در چین به حد قابل قبولی رسید، انتشار آن در بازار جهانی افزایش پیدا کرد. اصل واردات واکسن چیزی نبود که یک شبه و با تغییر دولت انجام شود. قطعا دولت جدید هم اهتمام جدی داشت که توافقات سریع‌تر انجام شود و من جایی را سراغ ندارم که کم‌کاری در این زمینه صورت گرفته باشد.»

کیانوش جهانپور حرف‌ها درباره واردات دارو به جای واکسن در دولت قبل را حاشیه‌سازی می‌داند و می‌گوید: «این‌ حرف‌ها مستند نیست، هیچ منطق و استدلالی ندارد و بیشتر مباحثی است که به لحاظ سیاسی به آن دامن زده می‌شود. داروهای کوید ۱۹ در داخل کشور تولید شد در حالی که واکسن عمدتا از خارج وارد شد. داروی رمدسیور که در ماه‌های آخر کرونا در دولت قبل استفاده می‌شد توسط ۷ یا ۸ شرکت داخلی تولید می‌شد و ایران جزء نادر تولیدکنندگان این دارو در دنیا بود. محل بودجه دارو ارز آن و منابع مورد نیازش در دولت قبل و دولت فعلی ارتباطی با موضوع واکسن نداشت و ندارد. مذاکرات واکسن از طریق وزارت خارجه دنبال می‌شد و عملا این دو موضوع هیچ ارتباطی باهم نداشتند. هرگونه پیوند زدن بین این دو بیشتر به درد بهره برداری‌های سیاسی می‌خورد و دردی از مردم دوا نمی‌کند جز اینکه آگاهی و اطلاعات غلطی را ممکن است به جامعه تزریق کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha