در نگاه عموم مردم، انتخاب بهترین دانشگاه به منزله ی بررسی رتبه ی دانشگاه از نظر بین المللی است. اما شما باید ویژگی ها و شرایط دیگری را برای انتخاب بهترین دانشگاه در نظر بگیرید.

چند نکته طلایی برای انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل

به احتمال زیاد شما زمان های بسیاری را برای بررسی و تحقیق در مورد شرایط دانشگاه سپری کرده اید یا حتی به محوطه ی دانشگاه مورد نظر هم مراجعه کردید و با دانشجویان گذشته در مورد تصوری که از آن دانشگاه دارید، به هم صحبتی پرداخته اید. به طور قطع کیفیت دانشگاه در انتخاب شما بسیار مهم است، امّا ما در این مطلب که توسط تیم دارالترجمه انگلیسی به نگارش در آمده است، سعی کرده ایم تمامی جوانب این موضوع را بررسی کنیم.

مهم ترین عوامل در انتخاب دانشگاه

نکته ی بسیار مهمی که در انتخاب دانشگاه وجود دارد این است که تجربه های دانشجویی شما صرفاً در درس خواندن یا ورود به فضای دانشگاه خلاصه نمی شود. شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که بهترین لحظات دوران دانشجویی، خارج از کلاس های درس، سخنرانی ها و امتحانات بوده است. پس بسیار مهم و حائز اهمیت است شهر یا کشوری که زندگی می کنید با روحیات و حتی فرهنگ شما سازگار باشد. باید دقیقا به این نکته توجه کنید که دوست دارید شهر محل تحصیل شما دارای رفت و آمدهای زیادی باشد یا اینکه در مجاورت ساحلی آرام و بدون هیاهو قرار بگیرد؟ باید قبل از هرچیزی تمام روحیات، عواطف و اخلاقیات خود را برای زندگی در شهر یا کشوری دیگر در نظر بگیرید.

انتخاب خوابگاه داخل دانشگاه یا بیرون از آن (داخل شهر)

چند نکته طلایی برای انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل

نکته ی بسیار مهم دیگری که وجود دارد و کمتر به آن پرداخته می شود، انتخاب زندگی در محوطه دانشگاهی(خوابگاه) یا زندگی خارج از آن و در سطح شهر است. زندگی در محیط دانشگاهی یا به طور بهتر بخواهیم بگوییم زندگی در محیطی که کاملا جنبه ی درسی دارد و دور از هیاهوی شهری و شامل محل اقامت و امکانات درسی می باشد، برای افرادی که فقط برای تحصیل و درس خواندن پا به دانشگاه می گذارند و علاقه مند هستند تمام اوقات خود را صرف مطالعه و پژوهش کنند، چنین محیطی بسیار پویا و مناسب است. اما برای دیگر افراد، شاید چنین محیطی زیاد خوشایند نباشد زیرا هیچ ارتباطی با محیط شهر و انسان های پیرامون ندارند و تمام وقت خود را در یک محیط بسته می گذرانند.

اگر فردی اجتماعی و پر جنب و جوش هستید به شما پیشنهاد می شود که از زندگی در خوابگاه های دانشجویی با محیطی کاملا درسی اجتناب کنید. از سویی دیگر تحصیل در شهرهای بزرگ برای افرادی که تمایل دارند در کنار درس به خوش گذرانی و تفریح هم بپردازند بسیار مفید است. البته اگر علاقه دارید در کنار درس و تحصیل به کار کردن در حوزه ی مرتبط با رشته تحصیلیتان هم مشغول شوید به شما زندگی در خوابگاه و شهرک های دانشجویی را توصیه می کنیم.

نزدیکی به خانه

یکی دیگر از نکات ارزشمند در انتخاب دانشگاه بررسی راه و مسافتی که از خانه تا دانشگاه باید طی شود است. مسئله ای که می تواند در حین تحصیل برای شما مشکل ساز شود دوری راه و فاصله است.

گرچه تحصیل در دانشگاهی دور از خانه باعث می شود تا شما با افراد جدیدی آشنا شوید و زندگی شما به سمت استقلال بیشتری پیش رود، اما در عمق ماجرا غم دوری از خانه و خانواده مشاهده می شود. طبق بررسی هایی که تیم دارالترجمه فرانسه در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه های نزدیک و دور از خانه، انجام داد مشخص شد اگر شما فردی هستید که تند تند به خانه و خانواده تان سر می زنید و بین شما وابستگی وجود دارد، انتخاب دانشگاه دور از خانه، زیاد مطلوب نمی باشد. همچنین اگر فردی هستید که بود و نبود خانواده برایتان فرقی ندارد و خودتان از پس کارهایتان بر می آیید، تحصیل در محیطی دور از خانه علاوه بر تجربه کردن اتفاقات جدید، می تواند بسیار هیجان انگیز هم برای شما باشد.

مهم ترین شاخص های انتخاب کشور تحصیل

چند نکته طلایی برای انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یک دانشجو تمامی شرایط روحی و عاطفی خود، شرایط آب و هوایی کشور موردنظر، شرایط تحصیلی، آداب و رسوم و فرهنگ کشور مورد نظر را قبل از انتخاب بررسی نماید. همچنین موارد زیر را برای انتخاب بهترین کشور در نظر داشته باشید:

  • علاقه ی خود فرد به کشور مورد نظر
  • بررسی سطح علمی و رتبه ی بین المللی دانشگاه
  • هزینه های تحصیل و امرار معاش
  • بررسی شرایط اقتصادی و آینده ی شغلی
  • بررسی بعد مسافتی و نزدیکی به ایران
  • بررسی امکان اخذ اقامت بعد از اتمام تحصیل
  • بررسی زبان کشور مورد نظر

هزینه های زندگی یک دانشجو از دید دارالترجمه فدرال

همانطور که می دانید هزینه های تحصیل و زندگی، دغدغه ی هر دانشجویی است. بسیاری از دانشجویان تمایل دارند این هزینه ها را با استفاده از گرفتن وام دانشجویی جبران کنند، از طرفی دیگر، بعضی از دانشجویان علاقه ای به گرفتن وام دانشجویی ندارند و ترجیح می دهند در کنار تحصیل، با داشتن یک شغل پاره وقت هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند. اگر برای هزینه های خود برنامه ریزی نداشته باشید، در مدیریت کردنشان به مشکل جدی بر می خورید.

درست است که هدف شما از تحصیل، افزایش دانش و رسیدن به قله ی پیروزی است، اما باید در نظر داشته باشید که دانشگاهی که در دوران تحصیل انتخاب می کنید، در آینده شما تاثیر مستقیمی می گذارد.

آشنایی با دارالترجمه فدرال

دارالترجمه رسمی فدرال بیش از 20 سال است که در زمینه ی ترجمه اسناد و مدارک فعالیت می کند. از مهم ترین خدمات این مجموعه می توان به ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و مدارک مربوط به سازمان ها و اساسنامه ها و همچنین گواهی نامه های کار از ارگان های دولتی اشاره کرد.

دارالترجمه فدرال می کوشد با گرد هم جمع کردن مجرب ترین مترجمان، در ترجمه ی تخصصی ترین متون و مقالات گامی بلند جهت پیشرفت کشور بر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha