تا به امروز رکوردهای مختلفی در گینس ثبت شده است. برای مثال پرش همزمان 357 چتر باز در هوا و یا تجمع چند هزار نفری مردم در احمد آباد هند و برگزاری مسابقه شطرنج بین آن ها و حتی رابرد وادلو که با قد 2 متر و 73 سانتیمتری خود توانست نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند همگی در کتاب گینس به عنوان رکورد ثبت شده است.

میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی چیست؟

اما به تازگی رکورد تعداد عمل جراحی در جهان به نام رودریگو آلوز به ثبت رسیده است. این فرد 33 ساله که از 17 سالگی شروع به انجام عمل های متعدد جراحی بر روی صورت خود نمود تا به حال با خرج 400 هزار یورو توانسته 51 عمل جراحی پلاستیک را بر روی صورت خود انجام دهد. بنا به گفته رودریگو، او به دنبال کسب زیبایی است و اولین عمل خود را نیز به منظور کاهش وزن خود انجام داده است.

این رکورد با اینکه عجیب به نظر می رسد اما با توجه به طبع انسان برای کسب زیبایی از طرفی نیز طبیعی است به طوریکه امروزه ایران نیز از جمله کشورهای با آمار عمل های زیبایی بالا در میان سایر کشورها است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این عمل های زیبایی علاوه بر خطرات و مشکلات دوران نقاهت، اگر توسط پزشکی غیر حرفه ای صورت گیرد خطرناک است. همچنین هزینه بسیار بالای عمل های زیبایی نیز از دیگر نکات قابل توجه درباره آنان می باشد.

 اما با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی انسان به راهکارها و روش های جدید برای کسب تناسب اندام و زیبایی، چند راه به عنوان راهکار جایگزین به جای عمل های زیبایی مطرح شد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه به بررسی میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی و همچنین نقش کلاژن در جوانسازی پوست خواهیم پرداخت.

میکرونیدلینگ چیست و چگونه کار می کند؟

میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی چیست؟


میکرونیدلینگ فرآیندی است که برای بهبود ظاهر پوست و با کمک سوزن های مخصوص و استریل استفاده می شود. هدف اصلی در میکرونیدلینگ، کمک به ایجاد کولاژن بیش از مقدار معمول آن در جهت جوان سازی و ترمیم پوست می باشد؛ اما به طور کلی میکرونیدلینگ دارای فوایدی مانند درمان آکنه، کمک به مشکل ریزش مو، ترمیم جای زخم، ترمیم ترک های پوستی که بر روی پوست شما به شکلی واضح وجود دارند، آسیب های ناشی از نور خورشید و رفع چین و چروک های موجود بر روی صورت می باشد.

مزیت میکرونیدلینگ در برابر لیزر

به طور کلی استفاده ازمیکرونیدلینگ چند مزیت در مقایسه با لیزر درمانی دارد. برای مثال، درمان با لیزر می تواند تا چهار برابر میکرونیدلینگ هزینه داشته باشد یا میکرونیدلینگ ممکن است برای افرادی با رنگ پوست تیره‌ از جمله درمان‌های لیزری مؤثر شمرده شود، زیرا نیازی به گرما ندارد و حرارت آن ممکن است بر رنگدانه یا رنگ پوست شما تأثیر بگذارد.

کلاژن چیست؟

کلاژن یک پروتئین ساختاری است که در ماتریکس خارج سلولی بافت های همبند در سراسر بدن یافت می شود. این از جمله پروتئین های رایج در پستانداران است که 25 تا 35 درصد از کل محتوای پروتئین را تشکیل می دهد. کلاژن از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که به یکدیگر پیوند می خورند و یک مارپیچ کلاژن را تشکیل می دهند. کلاژن به طور معمول در غضروف، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها و پوست وجود دارد.

کلاژن برای طیف وسیعی از کاربردهای دندانپزشکی، ارتوپدی و جراحی و همچنین به عنوان یک کمک درمانی برای بیماران سوختگی برای ترمیم استخوان استفاده می شود.علاوه بر این، اغلب برای کاهش چین و چروک و پیری پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته آخر در رابطه با انجام میکرونیدلینگ نیز اطمینان از مرکزی است که قرار است برای انجام میکرونیدلینگ به آن مراجعه کنید. در نتیجه سعی کنید به سراغ مراکز معتبر بروید.

میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی

یکی دیگر از روش های موجود، کربوکسی تراپی است که باعث رفع بعضی از بیماری های پوستی مانند سلولیت یا تجمع چربی، کیسه های تیره زیر چشم و ترک های پوستی همگی با کربوکسی تراپی درمان می شوند.

کربوکسی تراپی درمانی است که شامل تزریق مقدار مورد نیاز دی اکسید کربن  CO2به هیپودرم می شود. طی این فرآیند، عملکرد عروق بسیار فعال  شده  و رگ های خونی گشاد می شوند و در نتیجه باعث افزایش جریان خون به بافت های عضلانی و چربی می شود.

علاوه بر این، کربوکسی تراپی می تواند به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند و برای نقاطی از بدن همانند، صورت، پلک ها، گردن، معده، بازوها، پاها و باسن مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی نیز این روش اغلب به روش های دیگر که دارای خطرات خاص خود و عوارض جانبی است همانند روش لیپوساکشن برای کاهش چربی و سلولیت توصیه می شود.

کربوکسی تراپی دارای فواید گوناگونی می باشد همانند:

· لایه برداری عمیق

· لایه برداری نرم

· تغذیه و آبرسانی پوست

· بهبود بافت و رنگ پوست

· از بین بردن علائم پیری بیولوژیکی و پیری عکس

· جوان سازی پوست

· سفت شدن پوست

· از بین بردن پف پوست

· اشباع شدن پوست با اکسیژن

به طور کلی کربوکسی تراپی می تواند نتیجه ای مثبت با اثری طولانی را به همراه داشته باشد و انجام کربوکسی تراپی نیز حدودا 15 الی 30 دقیقه در هر جلسه زمان می برد.

میکرونیدلینگ و کربوکسی تراپی چیست؟

روال کار کربوکسی تراپی  به این صورت است که ابتدا ناحیه مورد نظر بدن برای کربوکسی تراپی با کرم بی حسی مخصوص، بی حس می شود. سپس سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق شده و گاز کربن دی اکسید وارد بدن می شود. با ورود گاز کربن دی اکسید به داخل بدن، سیستم خون رسانی حساس شده و به آن ناحیه اکسیژن وارد می کند. پس از آن صرفا نیاز است تا چند روز به آن منطقه مورد نظر آبی برخورد نکند و مراقبت های لازم انجام شود.

نکته آخر در رابطه با انجام این عمل این است که همانند فعالیت های زیبایی که به آن ها اشاره کردیم می بایست در یک مرکز تخصصی زیبایی انجام شود. در نتیجه، حتما ابتدا به دقت تحقیق نمایید و سپس به مراکز معتبر فعال در این حوزه برای انجام کربوکسی تراپی مراجعه نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha