سلامت نیوز:شکست دادن سرطان یک شاهکار بزرگ است، اما نحوه زندگی بازماندگان پس از آن نیز بر طول عمر آنها تأثیر می گذارد.

نشستن زیاد شما در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار میدهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کسانی که بیش از حد می‌نشینند و فعالیت بدنی ندارند، نسبت به افرادی که فعالیت بیشتری دارند، در معرض خطر مرگ زودهنگام سرطان یا هر علت دیگری هستند.

به گزارش مدیسن نت،داده‌های مربوط به بازماندگان سرطان که در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ شرکت کردند، نشان داد که بازماندگان بی تحرک که بیش از هشت ساعت در روز نشسته بودند، در معرض بالاترین خطر مرگ قرار داشتند.

«لین یانگ»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز درمان سرطان آلبرتا در کانادا، می‌گوید: «بازماندگان سرطان که دستورالعمل‌های فعالیت بدنی به میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید در اوقات فراغت را رعایت نکردند و بیش از هشت ساعت در روز می‌نشستند، بیش از پنج برابر با افزایش خطر مرگ به هر دلیلی روبرو بودند.»

یانگ خاطرنشان کرد که این یافته‌ها نمی‌تواند ثابت کند که عدم تحرک باعث مرگ زودهنگام در میان بازماندگان سرطان می‌شود، و تنها این ارتباط وجود دارد.

وی افزود: «نیاز به تحقیقات آینده در مورد روابط علّی بین بی تحرکی، فعالیت بدنی و زنده ماندن پس از سرطان و همچنین مکانیسم‌های بیولوژیکی این روابط وجود دارد.»

این ارتباط نگران‌کننده بود، زیرا محققان دریافتند که یک سوم از بازماندگان سرطان ورزش نمی‌کردند و بیش از شش ساعت در روز می‌نشستند. تنها حدود یک سوم ۱۵۰ ساعت ورزش در هفته را انجام می‌دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha