پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 334193

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی امروز (23 دی‌ماه) در شرایط قابل قبول است.

هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (۲۳ دی‌ماه) با تداوم شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته در بیشتر مناطق برقراری وضعیت قابل‌قبول مورد انتظار است.

کاهش تندی باد در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت پنجشنبه و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (۲۴ دی‌ماه) و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. کاهش تندی باد در طی روز تا حدودی سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. حاکمیت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با احتمال بارش باران در برخی ساعات، کاهش غلظت ذرات معلق را به‌دنبال خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین 99 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین 85 و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha