سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه خدمات لیزر و زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس و ... در منازل و آرایشگاه‌ها به‌صورت اکید ممنوع است.

خدمات لیزر و زیبایی در منازل و آرایشگاه‌ها ممنوع است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر احمد کیامرثی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه خدمات لیزر، زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس و ... در منازل و آرایشگاه‌ها به‌صورت اکید ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد.

او گفت: بر فعالیت مطب‌های مامایی و همچنین کلینیک‌هایی که با عنوان خدمات لیزر و زیبایی در شهرستان فعالیت می‌کنند، نظارت‌های بیشتری به‌صورت نامحسوس با همکاری نمایندگان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی و بازرسان شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد و با افرادی که بدون مجوز رسمی و حضور پزشک، کارهای غیرقانونی انجام دهند، طبق قوانین برخورد خواهد شد.

 مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از مکان‌هایی که خدمات غیربهداشتی و غیرقانونی در آنجا انجام می‌گیرد می‌توانند با شماره تماس ۱۹۰ ثبت شکایات مردمی تماس بگیرند و یا به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان دشتستان همچنین گفت: هرگونه تبلیغات در حوزه فعالیت‌های پزشکی و پیراپزشکی چه در فضای مجازی و یا به‌صورت پوستر و نصب در تابلوهای تبلیغاتی شهری، باید با اجازه سازمان نظام پزشکی انجام گیرد.

کیامرثی درباره داروخانه‌ها نیز گفت: در تمامی داروخانه‌ها باید مسئول فنی در نوبت‌های مختلف شبانه‌روز حضور داشته باشد و فقط افرادی که مدرک نسخه‌پیچی دارند، مجوز ارائه خدمات به مراجعین را دارند. ارائه داروی اشتباه به بیماران پیامدهای قانونی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha