مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ماه گذشته دستورالعمل جدیدی درخصوص قرنطینه صادر کرد و زمان قرنطینه کووید 19 را تغییر داد زیرا برخی کارشناسان می گویند مقطع زمانی که افراد در آن مسری هستند در اومیکرون زودتر فرا می رسد و کوتاه‌تر است. دکتر آلیسون آروادی، مدیر بهداشت عمومی شیکاگو، می‌گوید: «در سویه اومیکرون، مدت زمانی که فرد در معرض ویروس کووید قرار می‌گیرد تا ابتلا به عفونت کوتاه‌تر است. همین طور مقطع زمانی ورود ویروس به بدن تا ایجاد علائم کوتاهتر است، و برای بسیاری از افراد هم زمان کوتاهی برای بهبودی نیاز است.»

همه راهنماهای لازم در مورد کرونای جدید

مرکز کنترل بیماری های آمریکا اعلام کرده که دستورالعمل های به روز شده ناشی از شواهد زیادی است که نشان می‌دهد انتقال کووید-19 اغلب یک تا دو روز قبل از شروع علائم تا دو یا سه روز پس از آن اتفاق می افتد.

آروادی گفت: « داده‌های CDC نشان داده بعد از هفت روز عملاً هیچ خطر انتقال وجود ندارد. در آن پنجره زمانی پنج تا هفت روزه، بسته به اینکه افراد واکسینه شده باشند، میزان انتقال متغیر است اما خطر در افراد واکسینه شده بسیار کاهش می یابد و احساس می شود که در جمعیت عمومی، همراه با استفاده از ماسک، و سایر احتیاط‌ها، خطر اومیکرون بسیار کم است.»

بهترین زمان برای آزمایش دادن در سویه اومیکرون بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس چه زمانی است؟

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده هرکسی که در معرض تماس با فردی مبتلا به کووید بوده باید در طی پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض و یا به محض بروز علائم آزمایش بدهد. در راهنمای مرکز کنترل بیماری ها آمده است: «در صورت بروز علائم، افراد باید فوراً قرنطینه شوند تا زمانی که آزمایش منفی تأیید کند که علائم آن ها مربوط به کووید-19 نیست یا دوره بیماری تمام شود.»

دکتر انگوزی ازیک، مدیر بهداشت عمومی ایلینویز گفت زمان دوره کمون اومیکرون ممکن است کمی کوتاهتر باشد. بنابراین بهتر است دو روز بعد از تماس با فرد مبتلا آزمایش بدهید. بدیهی است که اگر علامت دار باشید، فوراً باید آزمایش دهید. یادتان باشد تست منفی به معنای عدم ابتلای قطعی شما نیست. هر علامتی را جدی بگیرید و یادتان باشد هر علامت جدیدی می تواند نشانه ای از این بیماری جدید باشد.

علائم کی ظاهر می شوند؟

علائم بیماری کووید 19 ممکن است بین دو تا 14 روز پس از قرار گرفتن فردی در معرض ویروس ظاهر شوند. البته علائم در اومیکرون زودتر از سایر گونه ها ظاهر می شود.

قرنطینه

اول، کسانی که با فردی که مبتلا به کووید است و واکسینه نشده در تماس بوده اند، باید حتما قرنطینه شوند.

دوم، در مورد کسانی که آزمایش‌شان مثبت است، چه واکسینه شده باشند و چه نه، باید حتما قرنطینه شوند. سوم، افرادی که در تماس با افراد مبتلا بوده و واکسیناسیون کامل سه دوزی داشته اند هم در صورت بروز علائم باید خود را قرنطینه کنند.

دستور جدید سی دی سی می‌گوید کسانی که در مجموع حداقل 15 دقیقه در یک دوره 24 ساعته در فاصله کمتر از سه متر از یک فرد مبتلا به کووید بوده اند، در صورت واکسن نزدن، یا اگر بیش از شش ماه از دوز دوم واکسن آن ها گذشته باشد، باید به مدت پنج روز قرنطینه شوند. پس از پایان این دوره، آنها باید به مدت پنج روز دیگر از ماسک در تماس با دیگران استفاده کنند.

افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت است، باید پنج روز در قرنطینه بمانند. در پایان این دوره، اگر علائمی نداشتید، می‌توانید به فعالیت‌های عادی بازگردید، اما باید حداقل پنج روز دیگر در همه جا - حتی در خانه‌تان در حضور دیگران - از ماسک استفاده کنید.

اگر بعد از پنج روز قرنطینه شدن همچنان علامت دارید، تا زمانی که احساس بهبودی کامل پیدا کنید در خانه بمانید و سپس برای یک دوره پنج روزه از ماسک استفاده کنید.

چه زمانی باید به مرکز درمانی مراجعه کرد؟

در صورت تجربه علائم زیر حتما به مراکز درمانی یا مراکز اورژانس مراجعه کنید:

تنگی نفس و مشکل در تنفس

احساس درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

احساس گیجی و سردرگمی جدید

ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن

رنگ پریده، رنگ خاکستری یا آبی پوست، لب ها یا بستر ناخن، البته بسته به رنگ پوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha