یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 334290

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی  در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در جنوب و شرق کشور و همچنین شمال شرق و شرق بارش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد:شدت بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و همچنین خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

وی گفت:با عبور موجی امروز در شمال غرب و غرب کشور و همین طور شمال خوزستان سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی، البرز، تهران، قزوین بارش خواهیم داشت.

رفیعی گفت:امروز شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، اردبیل و گیلان خواهد بود.

 وی ادامه داد:برای فردا بارش‌ها را در نوار غربی کشور و همچنین در مناطقی از استان‌های اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، غرب اصفهان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور و  همین طور استان‌های استان‌های ساحلی خزر، البرز، تهران  و قزوین خواهیم داشت.

رفیعی افزود: شدت بارش‌ها فردا در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان و غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و ارتفاعات شمالی خوزستان  رخ خواهد داد.

وی گفت: همچنین در شمال غرب و غرب کشور کاهش محسوس دما و همچنین بارش‌ها به شکل برف ادامه خواهد داشت.

رفیعی گفت: در روز سه‌شنبه همچنان در این مناطق بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران نیز کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی گفت:طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور  وزش باد شدید خواهد بود، از نظر شرایط دمایی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و سواحل خزر کاهش دمای ۷ و ۱۲ درجه‌ای رخ خواهد داد و روزهای یکشنبه تا سه شنبه  در مناطق  جنوبی البرز و و غرب و جنوب غرب کشور کاهش دمای ۵ تا تا ۷ درجه را پیش بینی می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت آب و هوای تهران گفت:هوای تهران امروز کمی تا قسمتی ابری خواهد بود همراه با  وزش باد و بارش باران، حداکثر دما ۹ درجه و حداقل دما به ۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha