سلامت نیوز:یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی می‌گوید افرادی دارای حساسیت دارویی و سابقه آنافیلاکسی، قبل از تزریق واکسن کرونا به پزشک خود مراجعه کنند.

افراد باسابقه حساسیت دارویی قبل از تزریق واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مریم محلوجی راد، علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به رینیت آلرژی یا آسم آلرژیک، با محدودیت برای دریافت واکسن ها مواجه نیستند و می‌توانند هرنوع واکسنی را دریافت کنند. تاثیر واکسن ها برای افراد مبتلا به این نوع بیماری ها، با اثر آنها بر روی افراد دیگر فرقی ندارد.

با این حال او می‌گوید: افرادی که آلرژی های دارویی دارند، باید برخی از انواع واکسن ها را با احتیاط دریافت کنند؛ آنها باید قبل از تزریق این نوع واکسن ها توسط پزشک آلرژیست ویزیت شوند و سپس بعد از انجام تست، در صورت تشخیص پزشک واکسن مورد نظر را تزریق کنند.

مسئول فنی کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، این واکسن ها را شامل واکسن آسترازنکا و واکسن های مبتنی بر mRNA دانست و گفت: این واکسن ها دو مولکول حساسیت‌زا دارند که در برخی داروهای دیگر نیز وجود دارد. اگر کسانی به داروهایی مثل کورتیکواستروئیدها و داروهای ملین حساسیت دارند، قبل از تزریق این واکسن ها به پزشک مراجعه کنند. همچنین افرادی که سابقه آنافیلاکسی دارند حتما قبل از تزریق واکسن به پزشک خود مراجعه کنند؛ اما سایر افراد مبتلا به سایر آلرژی ها محدودیتی برای دریافت واکسن ها ندارند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در ارتباط با تشخیص کرونا برای افراد مبتلا به آلرژی های فصلی گفت: معمولا افراد مبتلا به آلرژی های فصلی علائم آلرژی خود را می‌شناسند؛ آلرژی ها هیچ گاه با تب و بدن درد همراه نیستند، بنابراین اگر بیماری با تب، بدن درد، گلودرد مواجه شد احتمالا به کرونا مبتلا شده است. البته آبریزش بینی و سرفه هم علائم مشترک کرونا با آلرژی ها هستند.

مسئول فنی کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: وقتی فردی به کرونا مبتلا می‌شود معمولا افراد دیگر اعضای خانواده او نیز قبل یا بعد از او دچار این بیماری می‌شوند، به این ترتیب علائم مربوط به آلرژی یا کرونا را به راحتی می‌توان تشخیص داد.

دکتر محلوجی راد اضافه کرد: امسال با فروکش کردن کرونا نسبت به سال گذشته شاهد افزایش آنفلوانزا هستیم، اما خوشبختانه کیت های آزمایشگاهی توان تشخیص این دو بیماری را دارند و وقتی ما بیماری را به آزمایشگاه می‌فرستیم، به ما اعلام می‌شود که فرد به کرونا مبتلاست یا آنفلوانزا.

او در پایان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: نباید تصور شود که به خاطر پایین آمدن آمار کرونا، این بیماری به پایان رسیده است. در کشورهای دیگر شاهد افزایش موج کرونا با سویه اومیکرون هستیم که احتمالا ما نیز گرفتار این موج خواهیم  شد. علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، افرادی که دوز بوستر خود را دریافت نکرده اند، برای دریافت این دوز  اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha