سلامت نیوز: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در جمهوری اسلامی ایران از اولین کمک مالی بریتانیا در حمایت از پناهندگان آسیب‌پذیر در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران

به گزارش سلامت نیوز، کمک یک میلیون پوندی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا به برنامه جهانی غذا اجازه می‌دهد تا برای پناهندگان تازه وارد از افغانستان وعده‎‌های غذایی آماده‌ی مصرف و سایر جیره‌ها را تهیه کند. همچنین برنامه جهانی غذا را قادر می‌سازد تا بخشی از این کمک را صرف حمایت از 31 هزار پناهنده که هم اکنون در 20 مهمانشهر در سراسر کشور زندگی می‌کنند، بنماید تا با تثبیت وضعیت امنیت غذایی آنها، از هرگونه جابجایی بیشتر جمعیت جلوگیری کند.
 
این کمک مالی که در زمان مقتضی ارائه گردیده، هدف برنامه جهانی غذا که همان نجات جان انسانهاست را بهبود بخشیده و باعث می‌گردد تا پاسخگوئی به هرگونه نیاز مکملی از طریق کمک ترکیبی وجه نقد و ارائه مستقیم مواد غذایی، تسریع گردد.
 
نگار گرامی، نماینده و مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران گفت: "ما از اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا برای این کمک سخاوتمندانه و حمایت آنها از پروژه‌هایمان در ایران بی‌نهایت سپاسگزاریم. ماه‌های سخت زمستان، بیکاری، کمبود نقدینگی و افزایش قیمت‌ها، بحران انسانی در افغانستان را به بالاترین حد خود رسانده است و نزدیک به 24 میلیون نفر در خطر ناامنی غذایی قرار دارند. بسیار مهم است که برنامه جهانی غذا آماده پاسخگویی به هرگونه شرایط اضطراری در پی ورود ناگهانی پناهندگان باشد."
 
سایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در ایران گفت: "ما خوشحالیم که به ایران کمک می‌کنیم تا از تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی که قصد خروج از افغانستان را دارند حمایت کند. این مشارکت به برنامه جهانی غذا اجازه می‌دهد تا به این پناهندگان کمک‌های غذایی ضروری، از جمله وعده‌های غذایی آماده‌ی مصرف و سایر جیره‌ها را ارائه دهد. بریتانیا در کنار مردم افغانستان و شرکای منطقه‌ای برای دست یافتن به آینده‌ای با ثبات و صلح‌آمیز برای این کشور قرار دارد."
 
تحولات سریع اخیر در افغانستان باعث ایجاد تحرکات جمعیتی مضاعف، آوارگی خانواده‌ها و در نهایت سوق دادن آنها برای پناهندگی به کشورهای همسایه شده است. جمهوری اسلامی ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های پناهنده برای طولانی ترین بازه زمانی در جهان است و بیش از چهار دهه پذیرای پناهندگان بوده است.
 
با حمایت کشورهای اهداکننده، برنامه جهانی غذا از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دهه‌ی 1980، به پناهندگان در ایران کمک می‌کند. این سازمان تا یافتن راه حلی پایدار به حمایت خود از پناهندگان ادامه خواهد داد.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنده جایزه صلح نوبل در سال 2020 است. ما بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان هستیم که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات می‌دهیم و از کمک‌های غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی می‌باشند، استفاده می‌کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha