سلامت نیوز :استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر اینکه اگر سبک‌انگاری صورت گیرد وارد پیک ششم کرونا خواهیم شد،گفت:اگر واکسیناسیون را درست انجام دهیم؛ یعنی میزان تزریق دُز سوم افزایش پیدا کند و در کنار آن رعایت اصول بهداشتی صورت گیرد، این افزایش کمتر خواهد بود.

خطر وقوع پیک ششم کرونا در ایران/ مردم واکسیناسیون را فراموش نکنند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،بابک عشرتی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پاسخ به این پرسش که «وضعیت کرونایی جامعه و شیوع سویه اُمیکرون چگونه است؟»، اظهار داشت: از حدود یک‌ماه پیش با توجه به شاخص‌هایی که داریم به نظر می‌رسید که دچار افزایش موارد ابتلا شویم که دلیل آن سویه اُمیکرون است. 

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها احتمالاً افزایش موارد ابتلا را خواهیم داشت، اما اگر واکسیناسیون را درست انجام دهیم؛ یعنی میزان تزریق دُز سوم افزایش پیدا کند و در کنار آن رعایت اصول بهداشتی صورت گیرد، این افزایش کمتر خواهد بود.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر اینکه اگر سبک‌انگاری صورت گیرد وارد پیک ششم کرونا خواهیم شد، خاطرنشان کرد: شاهد افزایش موارد ابتلا در کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان به عنوان همسایگان ما و در کشورهای انگلیس و آمریکا هستیم، اما اگر مراقبت‌های لازم را داشته باشیم،‌ ضرب‌آهنگ قرار گرفتن در چنین شرایطی کمتر خواهد بود.

عشرتی یادآور شد: نزدیک به 9 میلیون نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسیناسیون شده‌اند، اما برخی افراد بعضا برای دریافت دز دوم و دز سوم هنوز اقدامی نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha