سلامت نیوز :متخصص بیماری های داخلی گفت: افراد بالای 45 سال حتما اسپرین مصرف کنند تا دچار عارضه قلبی نشوند.

توصیه یک متخصص بیماری‌های داخلی به افراد میانسال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کیوان الچیان در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: پیشگیری هزینه های درمانی را کاهش می دهد. پیشگیری اولیه قبل از وقوع بیماری است مانند واکسیناسیون، پیشگیری ثانویه در زمانی است که بیماری علائم نداده و ما تلاش می کنیم آنرا رفع کنیم و پیشگیری سوم نیز مربوط به بیماری هایی است که عوارض آن بروز کرده است. 

وی ادامه داد: کشور ما میانسال است  سن میانسالی بین ۲۵ تا ۵۰ سالگی است و اگر بتونیم در این دوره زمانی پیشگیری کنیم از بسیاری از بیماری های جامعه می توانیم دور شویم. 

متخصص بیماری های داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیح داد: افرادی شلوار فاق کوتاه می پوشند و یا زمان زیادی شلوار می پوشند و یا ادرار خود را نگه می دارند عفونت ادراری می گیرند. 
الچیان یادآور شد: افراد زیر ۴۵ سال اسپیرین بخورند زیرا این مهم موجب پیشگیری از بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی می شود. همکار پرستار من در سن ۵۰ سالگی سکته کرد و بی تحرکی و چاقی و فشار خون و افزایش چربی می تواند به سکته منجر شود. 

وی عنوان کرد: افراد در همه سنین آزمایش ادرار سالیانه بدهند تا بدانند دفع باکتری بدون علامت دارند یا ندارند. کسانی که عفونت ادراری مزمن دارند دچار آسیب های کلیوی می شوند. 

متخصص بیماری های داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: گاه مریض به دلیل ورم پا به پزشک مراجعه می کند و مشخص می شود مشکل کلیوی دارد زیرا فشارخون یا دیابت مزمن یا عفونت ادراری دارد از اینرو آزمایش سالانه ادرار ضروری است. 

الچیان افزود: برخی بیماری ها از ۲۰ سالگی علائم می دهد. خانم ها باید هر سال ماموگرافی سینه داشته باشند تا درگیر سرطان نشوند. 

وی گفت: آقایان با آزمایش ساده پی اس ای می توانند از بسیاری از بیماری ها همچون پروستات جلوگیری کنند. بیماری داشتم که در اتاق ماساژ بیهوش شده بود. او ۴۰ ساله بود و وقتی بررسی کردیم دیدیم تنگی شریان دارد و در ماساژ خونرسانی به مغز دچار مشکل شده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha