سلامت نیوز:عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت:کودکان یکی از گروه‌هایی هستند که در کشور ما در معرض ابتلا به کرونا هستند، چرا که ما در سنین زیر ۱۲ سال واکسیناسیون انجام نداده ایم، به همین سبب باید برخی روشها برای محافظت از کودکان در برابر کرونا اندیشیده شود.

کودکان در معرض ابتلای شدید به کرونا/ «فلورونا» خطرناک است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پیام طبرسی عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹،  با مهم توصیف کردن توجه به خطرات کرونا در جامعه، اظهار کرد: باید توجه جدی به جهش‌های ویروسی کرونا داشته باشیم، پس از ورود آن به کشور مشخص می‌شود آیا این واریانت قدرت انتقال، بیماری‌زایی و مرگ ومیر دارد یا خیر؟

وی درباره امکان ابتلای همزمان افراد به آنفلوآنزا و کرونا افزود: «فلورونا» ترکیبی از دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا با هم است، این بیماری در اوائل کرونا مردم را مبتلا کرد، در اسفندماه سال  ۱۳۹۸ برخی از مردم همزمان به دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا مبتلا شدند.

طبرسی ادامه داد: امسال ابتلای افراد به دو ویروس را مشاهده نکرده ایم اما ممکن است افراد به دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا گرفتار شوند.

 وی تأکید کرد: فصل آنفلوانزا از آبان ماه شروع و تا فردودین ماه ادامه دارد، وقتی هوا گرم می‌شود این بیماری کم کم از بین می رود، بنابراین اگر این ویروس قله ای هم داشته باشد باید قله این بیماری باید در این ایام باشد نه اردیبهشت ماه، پس بعید می‌دانم  بعد از ایام نوروز ما شیوع آنفلوآنزا را داشته باشیم.

عضو کمیته علمی کشوری کووید۱۹ ،در توصیه ای به بیماران خاص، عنوان کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا، مهرماه است اما کسانی که مبتلا به بیماری خاص و دارای ریسک هستند می‌توانند این واکسن را همچنان تزریق کنند تا گرفتار این بیماری نشوند. ما توصیه می‌کنیم افراد دارای ریسک هر سال ابتدای مهرماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

طبرسی درباره توجه به خطرات کرونا برای کودکان،خاطرنشان کرد: اظهارنظر درباره بازگشایی یا تعطیلی مدارس بر عهده ستاد ملی کرونا است اما به هر حال کودکان یکی از گروه‌هایی هستند که در کشور ما معرض ابتلا به کرونا هستند، چرا که ما در سنین زیر ۱۲ سال واکسیناسیون انجام نداده ایم، به همین سبب باید برخی روشها برای محافظت از کودکان در برابر کرونا اندیشیده شود که ستاد ملی کرونا در این باره اعلام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha