چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 334481

سلامت نیوز:با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۹دی‌ماه) با توجه به پایداری نسبی جوی و عدم وزش باد موثر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

بازگشت آلودگی به هوای تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۹ دی ‌ماه) با توجه به پایداری نسبی جوی و عدم وزش باد مؤثر همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو آرام و آسمان صاف در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه (۲۹ دی ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در بیشتر مناطق پرتردد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۳۰ دی‌ماه) و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

با افزایش ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال بارش پراکنده تا شامگاه پنجشنبه (۳۰ دی ماه) و وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید در برخی ساعات، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۳ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha