سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف زیاد بیسکوئیت و بستنی، پرخاشگری و مشکلات رفتاری را افزایش می‌دهد.

آسیب‌های رفتاری ناشی از مصرف بیسکوئیت و بستنی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیسکوئیت‌ها و بستنی‌های شیرین از جمله محبوب‌ترین خوارکی‌هایی هستند که توسط بسیاری مصرف می‌شوند. طعم شیرین و متمایز آن ها باعث شده است که مورد علاقه بسیاری از افراد جوان یا مسن باشند.

آسیب‌های این خوراکی‌ها بسیار بیشتر از شیرینی طعم آن ها است. علاوه بر اثراتی که این خوراکی‌ها بر سلامتی بدن دارند، ثابت شده است که در افزایش پرخاشگری فرد نیز نقش دارند.

محققان دانشگاه کلرادو توضیح داده اند که سطوح پایین فروکتوز منجر به افزایش جست‌وجوی غذا و ذخیره انرژی به عنوان چربی می‌شود.

با این حال، مقادیر بیش از حد باعث تکانشگری و پرخاشگری می‌شود که خطر مشکلات رفتاری را افزایش می‌دهد. محققان گزارش کرده اند که اثرات آن شامل ADHD، افسردگی شیدایی و اختلال دوقطبی است.

محققان تاکید کرده اند که مصرف بیش از حد فروکتوز و قندهای تصفیه شده، ممکن است به طور قابل توجهی در ایجاد این اختلالات نقش داشته باشد.

محققان توضیح داده اند که فروکتوز واکنشی شبیه به آن چه در گرسنگی اتفاق می‌افتد را تحریک می‌کند و این که پاسخ جست‌وجوی غذا، ریسک پذیری، تکانشگری، تصمیم گیری سریع و تهاجمی را برای کمک به یافتن غذا به عنوان پاسخی به بقا تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha