دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 334685

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش دما در نیمه شمالی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت آب و هوای گفت:در سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار خواهیم داشت که در شهرهای صنعتی این شرایط می‌تواند موجب افزایش غلظت آلاینده‌های چوی و کاهش کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد:از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به تدریج باران و برف و وزش باد را انتظار داریم.

نقشینه گفت:پنجشنبه گستره  و شدت سامانه بارشی در این مناطق افزایش یافته و علاوه بر نواحی غرب و شمال غرب به بخش‌هایی از جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی  همچنین ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی گفت:در این مناطق هم بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت:جمعه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز نواحی شمال شرق  و با شدت کمتر در شمال غرب تداوم بارندگی‌ها خواهیم داشت.

نقشینه گفت: از امروز تا پنجشنبه در شمال غرب ماندگاری هوای است، سایر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت، اما پنجشنبه مجدداً با نفوذ توده هوای سرد غرب و جنوب کاهش دما و جمعه برای نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای  پیش بینی شده است.  

وی در پایان در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت:برای تهران طی سه روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری ر جمعیتی در تهران پیش بینی می‌کنیم که کاهش کیفیت هوا را داشته باشیم، بیشینه دما امروز ۱۱ درجه و فردا ۱۲ درجه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha