سلامت نیوز:محققان در مطالعه ای، آمار مرگ و میر ناشی از مقاومت ضد میکروبی باکتریایی را در سراسر جهان بررسی کردند.

پاندمی دیگری در راه است؛ افزایش روند مخاطره آمیز مقاومت آنتی بیوتیکی در جهان

به گزارش سلامت نیوز به نفل از مهر ، در گذشته، باکتری‌ها از بین می‌رفتند و عفونت از بین می‌رفت، زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها مانند دستگاه کشتن باکتری‌ها عمل می‌کردند. متأسفانه به دلیل استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها و موارد دیگر، عملکرد این داروها مختل شده است.

به گزارش وب مِد،اکنون، بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های رایج دیگر در برابر برخی از شایع‌ترین، و در برخی موارد، جدی‌ترین عفونت‌های باکتریایی، عمل نمی‌کنند.

محققان دانشگاه واشنگتن خاطرنشان کردند: «اگر گسترش مقاومت ضد میکروبی باکتریایی کنترل نشود، می‌تواند بسیاری از پاتوژن های باکتریایی را در آینده بسیار کُشنده تر از امروز کند.»

محققان توصیه می‌کنند وقتی آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز نمی‌شود، در مطب پزشک اصرار نکنید. گوشت بدون آنتی بیوتیک مصرف کنید. برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری در وهله اول، بهداشت دست را به خوبی رعایت نمائید.

محققان در این مطالعه، مقاومت ضد باکتریایی را در ۲۰۴ کشور و منطقه در سراسر جهان بررسی کردند و تخمین زدند که ۱.۲۷ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ قابل پیشگیری بوده است.

بر اساس اعلام این مطالعه، در حال حاضر مقاومت ضد میکروبی باکتریایی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. به عنوان مثال، مقاومت ضد میکروبی در سال ۲۰۱۹ باعث مرگ افراد بیشتری نسبت به HIV یا مالاریا شده است.

کشورهای جنوب صحرای غربی آفریقا بالاترین میزان مرگ و میر را در این مطالعه داشتند. در مقابل، استرالیا و نیوزلند کمترین مرگ و میر را داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha