چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 33475
سلامت نیوز: محققان كالج پزشكی آلبرت انیشتن با استفاده از نانوذرات موفق به توسعه روش جدیدی برای تشخیص و درمان امراض مربوط به لوزالمعده و سرطان تخمدان شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا و به نقل از مجله نیچر نانوتكنولوژی مهمترین كاربرد پزشكی فناوری نانو تصویربرداری و درمان تومورهای لوزالمعده است. در این روش رگ‌های خونی خاصی در بخشی از لوزالمعده مورد هدف قرار می‌گیرد و از این رگ‌ها برای درمان استفاده می‌شود.

علاوه بر آن با استفاده از این روش سلول‌های بیمار به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد و قبل از سرایت بیماری به سلول‌های مجاور درمان می‌شود. یكی دیگر از مزیتهای این روش هدف‌یابی دقیق سلول‌های سرطانی و درمان آنها به گونه‌ای است كه سلول‌های سالم بر اثر دارو تخریب نمی‌شود.

طبق آمارگیری انجام‌شده در مركز سرطان آمریكا امروزه سرطان لوزالمعده در رده چهارم سرطان‌های كشنده در سراسر جهان قرار دارد.

به دلیل اینكه این بیماری علامت خاصی ندارد معمولاً فرد بیمار زمانی از این بیماری آگاهی می‌یابد كه سلول‌های سرطانی در بدن بسیار پیشرفت كرده‌اند و حتی اندام‌های دیگر نیز آلوده شده‌اند .

در حال حاضر هیچ تست مطمئنی برای تشخیص زودهنگام این بیماری وجود ندارد به‌طوری‌ كه در سال 2010 آمار كشته‌شدگان این بیماری فقط در چند منطقه حدود 37000 نفر بوده است.

تنها 5.6 درصد از افرادی كه از این بیماری كشنده جان سالم به در می‌برند حدوود پنج سال پس از ابتلاء به این بیماری زندگی می‌كنند و پس از آن از دنیا می روند.

مرحله ابتدایی تاثیر نانوذرات در تومورهای بدخیم تخمدان و لوزالمعده روی موش آنجام گرفته و با موفقیت به پایان رسیده است.

محققان بر این باورند كه توسعه این روش یك راه مطمئن و سریع برای تشخیص و درمان سرطان است. در این میان آن‌چه ذهن محققان را مشغول كرده تاثیر خود نانو ذرات در بدن انسان است و به محض اینكه تاثیر غیر مخرب آن تایید شود این روش قابل اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha