پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 334870

سلامت نیوز:لیزر کرایو و کرایواسکلروز در ترکیب بایکدیگر می توانند رگ‌های عنکبوتی و واریسی را درمان کنند.

روشی جدید که به درمان واریس کمک می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر ولید الدالی جراح عروق و متخصص درمان پای دیابتی در دانشگاه قاهره، می‌گوید که لیزر کرایو و کرایواسکلروز در ترکیب بایکدیگر رگ‌های عنکبوتی و واریسی را درمان می‌کنند به گونه‌ای که هوای سرد روی پوست دمیده می‌شود. خنک کننده پوست به محافظت از پوست کمک می‌کند و باعث کاهش درد در حین لیزر و اسکلروتراپی تزریقی می‌شود.

درمان واریس و مویرگ‌های خونی با تکنیک کلاکس یک درمان ابتکاری برای رگ‌های واریسی و مویرگ‌های خونی است، به گونه‌ای که این روش، از طریق درمان لیزری سینرژیک و خنک‌سازی به شیوه اسکلروتراپی (تزریق) واریس را درمان می‌کند.

به گفته این پزشک، فناوری کلاکس برای درمان عروق، ترکیبی نوآورانه برای درمان رگ‌های واریسی سطحی و مویرگ‌های خونی است. روش کلاکس به این صورت است که لیزر روی مویرگ‌های خونی یا دیواره سیاهرگ اثر می‌کند و باعث تجزیه انتخابی گرمای نور بدون آسیب رساندن به پوست می‌شود و همچنین قطر مویرگ‌ها را نیز کاهش می‌دهد. علاوه براین یک ماده سفت در رگ‌های ضخیم تزریق می‌شود و از تجهیزات خنک کننده در طول عمل استفاده می‌شود.

این روش با استفاده از سیستم خاصی انجام می‌شود که رگ‌ها را با هم بزرگ‌نمایی و اسکن می‌کند، بنابراین پزشک می‌تواند حتی کوچک‌ترین سیاهرگ‌ها، مویرگ‌ها و رگ‌های خونی را که از سطح پوست تغذیه می‌کنند، به وضوح ببیند.

منبع: صدی البلد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha