جراحی چاقی جدیدترین روش کاهش وزن است که احتمال بازگشت وزن را به صفر می‌رساند. این پست را بخوانید تا ببینید چطور می‌توان برای همیشه با چاقی خداحافظی کرد.

جراحی چاقی سریع‌ترین و جدیدترین متد درمان چاقی

چاقی یکی از معضلاتی بزرگی است که امروزه انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. ژنتیک و سبک زندگی اصلی‌ترین عواملی هستند که باعث ایجاد اضافه‌وزن می‌شوند. مهم‌ترین موضوعی که سبب رنجش افراد می‌شود و آنها را ترغیب به کاهش وزن می‌کند، کاهش اعتماد به نفس است. کاهش اعتماد به نفس می‌تواند منجر به عدم حضور فرد در اجتماع و منزوی شدن او گردد. روش‌ها و متدهای بسیاری در درمان چاقی وجود دارند. یکی از این روش‌ها، درمان‌های چاقی با استفاده از تکنیک‌های جراحی می‌باشد.

جراحی چاقی سریع‌ترین و جدیدترین متد درمان چاقی است. رژیم‌های غذایی گوناگون و سخت و ورزش‌های هوازی تا به امروز توانسته به افراد زیادی در این امر کمک کند. اما مسئله مهم در این روش‌ها بازگشت مجدد اضافه وزن و بدتر شدن شرایط شخص است. معمولا این روش‌ها مناسب افراد چاق با شاخص توده بدنی بین 25 الی 30 می‌باشد. بنابراین، توصیه می‌شود افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 30 می‌باشد برای رسیدن به وزن ایده آل خود از متد جراحی چاقی استفاده کنند. این روش کاملا قابل تضمین و بدون بازگشت می‌باشد.

جراحی چاقی سریع‌ترین و جدیدترین متد درمان چاقی

جراحی چاقی

روش‌های مختلفی برای جراحی چاقی وجود دارد که موجب کاهش وزن می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • در نوع اول، مقدار غذایی که فرد می‌تواند در معده نگه دارد محدود می‌شود. یعنی فرد مقدار کمتری غذا مصرف می‌کند و در پی آن با کاهش وزن روبرو می‌شود. مانند حلقه گذاری معده که موجب محدودیت دریافت مواد غذایی می‌شود.
  • در نوع دوم، جذب کالری‌ها و مواد مغذی در سیستم گوارشی متوقف می‌شود و به این ترتیب، لاغری را در فرد ایجاد خواهد کرد.
  • در نوع سوم، از هر دو روش بالا برای رسیدن به وزن ایده آل استفاده می‌کنند.

فواید و عوارض جراحی چاقی

  • فواید

تندرستی و سلامتی بدن از آیتم‌های مهم در کیفیت زندگی می‌باشند. بنابراین بخشی از این کیفیت در بدنی سالم و شاداب خلاصه می‌شود. چاقی می‌تواند این کیفیت را برهم بزند، چرا که بخش مهمی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نوع دو، سکته، بیماری‌های قلبی، ناباروری، فشار خون، آسیب به ستون فقرات و مفاصل و... به چاقی مربوط می‌شوند. از همین رو، بهتر است افراد با شاخص توده بالا برای پیشگیری از این بیماری‌ها وزن خود را کاهش دهند.

  • عوارض

هر نوع عملی قطعا عوارضی را با خود به دنبال خواهد داشت. حتی بهترین متدهای رژیم غذایی نیز ممکن است در بدن افراد مختلف واکنش‌هایی را به همراه داشته باشد. جراحی چاقی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و عوارض احتمالی را در پی خواهد داشت. کمبود مواد مغذی، زخم معده، خونریزی، ایجاد لخته خون، خروج ترشحات مایعی شکل از سیستم گوارشی، عفونت و یا ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی از عوارضی هستند که در کوتاه مدت برطرف خواهند شد. البته برای پیشگیری از این اختلالات می‌بایست به بهترین جراح چاقی مراجعه نمود، چرا که تنها پزشکی حاذق و با تجربه می‌تواند به بیمار کمک کند تا از عوارض جانبی احتمالی در امان بماند.

جراحی چاقی سریع‌ترین و جدیدترین متد درمان چاقی

جراحی چاقی

روش‌های جراحی چاقی

اگر فرد از رژیم‌های غذایی و ورزش نتواند نتیجه دلخواه را کسب نماید و یا به دلیل داشتن بیماری‌های خاص نتواند یکی از این دو روش را امتحان کند، این شانس را دارد که از جراحی لاغری برای کاهش وزن استفاده کند. بای پس معده، بای پس با سوئیچ اثنی عشر، اسلیو معده و حلقه قابل تنظیم معده از روش‌های معمول در این نوع جراحی است. در این مدل از جراحی با تغییر سیستم گوارش، روند چشمگیری در کاهش وزن فرد شاهد خواهیم بود که بدون بازگشت و تضمینی است.

جراحی لاپاراسکوپی از جدیدترین متدهای جراحی چاقی می‌باشد. این جراحی، برخلاف سایر جراحی‌های باز، جای بخیه جزئی‌تر داشته و مدت دوره نقاهت آن کوتاه‌تر می‌باشد. در جراحی لاپاراسکوپی بیمار درد کمتری را متحمل می‌شود و تنها یک شب نیاز به بستری خواهد داشت. در این متد شکاف ایجاد شده در شکم به اندازه یک بند انگشت است و از همین رو فرد به سرعت به روال عادی زندگی باز می‌گردد.

جراحی چاقی سریع‌ترین و جدیدترین متد درمان چاقی

جراحی چاقی

بهترین فوق تخصص جراحی چاقی

با توجه به ریسک عمل‌های جراحی، تنها عاملی که می‌تواند موجب آرامش خاطر و کاهش استرس پیش از عمل باشد، انتخاب پزشکی باتجربه و با سابقه درخشان است. پزشک حاذق با توجه به سبک زندگی و تغذیه فرد و همچنین پس از انجام بررسی‌ها و آزمایشات اولیه، نوع جراحی را انتخاب می‌کند. با انتخاب پزشکی با تجربه می‌توان عملی موفقیت آمیز داشت و از زیبایی اندام خود لذت برد. دستیابی به استایل مورد علاقه خود با استفاده از روش لاپاراسکوپی و استفاده از دستگاه‌ها و لوازم جراحی به‌روز دنیا عواملی مهم در این جراحی‌ها می‌باشد.

دکتر محمود حیدری به عنوان بهترین جراح لاغری ، فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی، با تجربه فراوان در این حیطه می‌تواند کمک زیادی به شما بکند تا به وزن ایده‌آل و تناسب اندام برسید. برای ارتباط و یا مراجعه می‌توانید به سایت دکتر محمود حیدری به آدرس drmahmoodheydari.com مراجعه کرده و از خدمات منحصربفرد ایشان استفاده نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha