شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
کد خبر: 334920

سوئد کودکان زیر یازده سال را از تزریق واکسن کرونا منع کرد

کودکان در گروه‌های پرخطر باید واکسن دریافت کنند

سلامت نیوز: آژانس بهداشت ملی سوئد تصمیم گرفته است که واکسن کووید را برای کودکان 5 تا 11 ساله توصیه نکند، با این استدلال که فواید آن برای این گروه سنی بیشتر از خطرات آن نیست.

سوئد کودکان زیر یازده سال را از تزریق واکسن کرونا منع کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، بریتا بیورکلم، مسئول آژانس بهداشت ملی سوئد در یک کنفرانس خبری گفت: با دانشی که امروز داریم، احتمال ابتلا به بیماری‌های جدی در کودکان کم است، و در واقع در شرایط فعلی هیچ فایده واضحی از واکسیناسیون آنها نمی‌بینیم.

او افزود که اگر تحقیقات باعث کشف نکات جدید شود یا اگر یک نوع جدید از ویروس شرایط همه‌گیری را تغییر دهد، این تصمیم می تواند دوباره مورد بازبینی قرار گیرد. البته در همین نشست خبری اعلام شد کودکان در گروه‌های پرخطر می‌توانند مثل قبل واکسن را دریافت کنند.

پیشتر اعلام شده بود که براساس مطالعات انجام شده در گروه سنی 12 تا 17 سال واکسن‌ها احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری را کاهش می‌دهند و عوارض آن‌ها هم بالا نیست و برای این گروه سنی توصیه اکید بر تزریق واکسن‌های توصیه شده است.

سوئد بیش از 40000 مورد جدید را در یک روز ثبت کرد که یکی از بالاترین آمار روزانه این کشور در طول همه گیری بود. در حالی که با موج چهارم کرونا در این کشور شاهد شکسته شدن رکوردهای روزانه ابتلا به کرونا هستیم، اما سیستم‌های مراقبت های بهداشتی مانند موج های قبلی بیماری تحت فشار قرار نگرفته‌اند.

در روز پنج‌شنبه، 101 بیمار مبتلا به کووید در سوئد به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند که بسیار کمتر از آمار متوسط چهارصد بیمار در بهار 2021 بود. در مجموع، از زمان شروع همه‌گیری، نزدیک به 16000 نفر در سوئد بر اثر کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوئد روز چهارشنبه محدودیت‌هایی را که شامل ساعات کاری محدود برای رستوران‌ها و محدودیت حضور در سالن‌های سرپوشیده می‌شد، به مدت دو هفته تمدید کرد، اما اعلام کرد امیدوار است در نهم فوریه این محدودیت‌ها را حذف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha