جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 334986

سلامت نیوز: از میان کادر پزشکی، نرجس خانعلی زاده ، اولین قربانی ثبت شده همه گیری ویروس کرونا در ایران بود.

روز بزرگداشت پرستار مدافع سلامت

به گزارش سلامت نیوز، این پرستار فداکار که در بخش اورژانس بیمارستان میلاد در لاهیجان مشغول به کار بود، در تاریخ  6 اسفند ماه سال 1398 در گذشت.

از زمان شیوع  ویروس کرونا تا به امروز بیش از 50 هزار نفر از نیروهای عزیز کادر درمان به کرونا مبتلا شدند و عده ی  کثیری  نیز در  راه مراقبت و درمان بیماران جان باختند. نرجس خانعلی‌زاده در آخرین یادداشت صفحه اینستاگرامش از آزمون ها و تجارب دوران کاری خود نوشته است :«اورژانس بیمارستان امام خمینی. جایی که از کسی که تحمل دیدن در رفتگی رو نداشت آدمی رو ساخت که بهترین بیمار براش بیماری بود که دررفتگی داشت. از کسی که با دیدن خونریزی زیاد احساس افت فشار می‌کرد آدمی رو ساخت که اولین نفر دستمو گذاشتم روی آئوریسم آئورت شکمی تا برسیم به CPR جایی که دیگر دیدن SOREهای بیمار حالمو بد نمی‌کرد. جایی که دیگه نمی‌ترسیدم با مریض HIV و سل و هپاتیت سرو کار داشته باشم. شاید باورتون نشه، ولی دیگه از مرده و مردن هم نمی‌ترسم.»

تاریخ درگذشت این بانوی فداکار را برای قدردانی از  زحمات پرستاران و کادر درمان در طول همه گیری ویروس کرونا با عنوان « روز بزرگداشت پرستار مدافع سلامت» در تقویم ایران به ثبت رسانده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha