یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 334994

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: از امروز تا ظهر دوشنبه جوی  آرام را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت، اما از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب و غرب وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد:این سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی، در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان سبب ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

گودرزی گفت: این سامانه بارشی از روز سه شنبه در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز و برخی نقاط شرق  و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارندگی خواهد شد، شدت بارش‌ها برای روز سه‌شنبه در حد هشدار زرد  پیش بینی شده است در شمال و شرق خوزستان لرستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شمال فارس و غرب اصفهان پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه بارش‌ها محدود خواهد شد در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی گفت:برای روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت.

گودرزی گفت: رویداد بعدی بعد از بارش‌ها بادهای به نسبت شدیدی هست که از دوشنبه برای جنوب غرب کشور خواهیم داشت  که از سه شنبه تا پنجشنبه نیز در جنوب شرق کشور و مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

 وی در پایان در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف، گاهی ورزش باد ،لازم به ذکر است که کمینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به صفر درجه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha