یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 335042

سلامت نیوزدبیر علمی علوم پایه کنگره فناوری‌های نوین زخم و ترمیم گفت: حدود ۱۳ درصد افراد دنیا چاق هستند و کشور ما رتبه ۶ دنیا را در این زمینه دارد.

ایران رتبه ۶ دنیا را در زمینه چاقی دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور جمالی زواره در همایش بین المللی زخم و ترمیم بافت گفت: زخم پا یک موضوع چالش برانگیز در دنیا است.

زخم پا در نظام‌های سلامت دنیا نه تنها تهدید کننده سلامت است؛ بلکه تهدیدکننده اجتماعی، اقتصادی و سیستم‌های بهداشتی و درمان بوده که اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌شود.

او گفت: در سال ۲۰۲۰ میزان شیوع زخم پا حدود ۶.0۵ درصد جمعیت است و به صورت سالانه تا ۲۶ میلیون نفر اضافه می‌شود.

طبق گفته متخصصان علوم پزشکی دیابت، افزایش سن و کاهش جمعیت عوامل مهم در افزایش شیوع زخم پا هستند و در حال حاضر جمعیت مبتلا به دیابت در دنیا ۴۶۳ میلیون نفر است.

جمالی گفت: سومین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین و هندوستان و قبل از آمریکا کشورهای دیابتی هستند و طبق آمارهای جهانی از هر ۴ نفر مبتلا به زخم پا یک نفر دچار قطع عضو یا اندام می‌شود.

طبق پیش بینی‌های جهانی تا سال ۲۰۴۵ جمعیت دیابتی حدود ۷۰۰ میلیون نفر می‌شود و بیش از ۳۰ درصد زخم پا تا همان سال با بسیاری از سرطان‌ها قابل رقابت خواهد بود.

در جهان افزایش شیوع دیابت در افراد کمتر از ۴۴ سال زیر ۴ درصد و در افراد بیش از ۶۵ سال بالای ۲۸ درصد است.

او گفت: دیابت در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا حدود ۱۰ درصد است که تا ۵ سال آینده ۲۵ درصد دیگر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha