سلامت نیوز: مدیر آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در سرمای شدید عروق قلب منقبض می شود و ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد و در نتیجه احتمال سکته قلبی افزایش می یابد از همین رو توصیه می شود بیماران قلبی و سالمندان در هوای سرد حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

 اگر این بیماری‌ها را دارید در هوای سرد بیرون نروید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، دکتر محمد جعفر صادقی با اشاره به اینکه بیماران قلبی و سالمندان در سرمای شدید از فعالیتهای سنگین مانند پارو کردن برف بپرهیزند، عنوان کرد: بیماران قلبی تنفسی و سالمندان در هوای سرد لباس گرم وسبک و مناسب بپوشند و از تردد در مکانهای شلوغ و یا تماس با بیماران مبتلا به آنفولانزا و افراد مشکوک به کرونا پرهیز کنند.

دکتر صادقی با بیان اینکه توانایی بدن به تحمل سرما با افزایش سن افراد کاهش پیدا می‌کند و سالمندان را در معرض خطر بیشتر کاهش درجه حرارت بدن قرار می‌دهد، عنوان کرد: در این عارضه خطرناک درجه حرارت بدن به‌طور چشمگیری افت می‌کند و برای مدت طولانی در این حد باقی می‌ماند. هیپوترمی ممکن است به حمله قلبی، مشکلات کلیوی، آسیب کبدی و حتی مرگ بینجامد. افراد دچار کاهش درجه حرارت بدن ممکن است اندکی سردرگم، کند و خواب‌آلوده به نظر برسند، دچار لکنت یا کندی زبان باشند، بلرزند یا عضلات اندام‌هایشان سفت شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما از مسافرت های غیر ضروری خودداری کنید، ادامه داد: علاوه براین استفاده صحیح از ماسک تا 85 درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند ؛ اما لازم به ذکر است که ماسک های معمولی وقتی به دلیلی مانند برف، باران، رطوبت محیط و بازدم مرطوب می شوند کارایی شان بسیار کم می شود و باید تعویض شوند از همین رو همواره ماسک اضافی همراه خود داشته باشید تا در صورت مرطوب شدن آنرا عوض کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha