سلامت نیوز :نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً یک نفر از هر ۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه، به خاطر مصرف رقیق‌کننده‌های خون با دوز کامل، خونریزی شدیدی را تجربه می‌کنند.

ریسک خونریزی شدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ساینس دیلی، بر اساس نتایج مطالعه اخیر محققان دانشگاه بوفالو نیویورک، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که رقیق‌کننده‌های خون با دوز کامل دریافت می‌کنند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از بیمارانی که دوز کمتر دریافت می‌کنند، دچار خونریزی شدید می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دوز کمتر رقیق کننده‌های خون به همان اندازه برای لخته شدن خون مؤثر است اما خطر خونریزی کمتری دارد.

این تحقیق که ایمنی و اثربخشی راه‌های درمان لخته شدن خون را برای بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در دو بیمارستان مقایسه کرد، نشان داد که تقریباً همه بیمارانی که خونریزی قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند تحت تنفس مکانیکی قرار گرفته و داروهای ضد انعقاد با دوز کامل (رقیق‌کننده‌های خون) دریافت کرده بودند.

«مایا چیلبرت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که ۱۷ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان لخته شدن خون را تجربه می‌کنند.»

وی تاکید می‌کند: «در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تحت تنفس مکانیکی قرار دارند، هنگام انتخاب شیوه درمان لخته‌های خون، باید احتیاط کرد و تصمیم برای استفاده از رقیق‌کننده‌های خون با دوز کامل باید بر اساس یک نشانه قانع‌کننده باشد نه نشانگرهای آزمایشگاهی.»

محققان تاکید می‌کنند برای تعیین شیوه مطلوب درمان لخته‌های خون و خونریزی در بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، تحقیقات بیشتری لازم است.

ترجمه از خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha