پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 335267

سلامت نیوز:احتمالا گاهی اوقات سرخ می‌شوید اما اگر این سرخی، مدت زمان زیادی طول بکشد، این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

گونه‌های همیشه قرمز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وقتی جریان خون افزایش می‌یابد، گونه‌های ما قرمز می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، رگ‌های خونی منبسط شده و می‌تواند منجر به قرمزی یا تیره شدن پوست یا پوستی شوند که در هنگام لمس گرمای آن را احساس می‌کنیم. همه این علائم همان چیزی است که به‌ عنوان «برافروختگی پوست» شناخته می‌شود.

به گزارش هلث نیوز،سرخ شدن طبیعی یک واکنش بدنی به هیجان شدید مانند عصبانیت، خجالت، استرس یا اضطراب است. گونه‌های برافروخته می‌تواند به‌ عنوان پاسخی به محرک‌های فیزیکی مانند دمای بیش از حد گرم یا انجام ورزش‌های شدید رخ دهد.

اگر متوجه شدید گونه‌هایتان حتی پس از گذراندن احساسات شدید یا سرد شدن بدن‌تان قرمز باقی می‌ماند، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری باشد.

یکی از دلایل اصلی قرمزی مزمن گونه‌ها بیماری پوستی به نام روزاسه(rosacea) است. روزاسه نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری‌زا روی پوست است.

دکتر دندی انگلمن، متخصص پوست و مو گفت: همه ما میکروارگانیسم‌هایی داریم که روی پوستمان زندگی و از طریق مبارزه با باکتری‌های بالقوه مضر به حفظ سلامت سد پوستی ما کمک می‌کنند. با این حال سیستم ایمنی برخی از افراد با این میکروارگانیسم‌ها به‌ عنوان یک تهدید بالقوه برخورد و با آن مبارزه می‌کند و در نتیجه روزاسه ایجاد می‌شود.

در حالی که کرم‌های تجویزی و داروهای خوراکی می‌تواند موارد شدیدتر روزاسه را درمان کند، روش‌های خودمراقبتی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کنترل علائم موارد خفیف‌تر و جلوگیری از شعله‌ور شدن بیماری آن‌ها را انجام دهید.

۲ بار در روز از یک پاک‌کننده بدون عطر و بدون صابون روی صورت خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید صورت را به آرامی خشک و همیشه آن را مرطوب کنید. همچنین باید از لمس مکرر صورت خود اجتناب کنید.

کارشناسان در کلینیک مایو ایالات متحده توصیه می‌کنند قبل از خروج از منزل از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

در نهایت اگر می‌خواهید روزاسه خود را مدیریت کنید، از تحریک پوست با محرک‌های رایج خودداری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha