سلامت نمیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان‌ها برای مقابله با اومیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند.

وزیر بهداشت: مراکز درمانی کشور برای مقابله با اومیکرون آمادگی کامل دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت، نخستین مرکز درمانی تمام اتوماتیک کشور در مشهد، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و  برنامه ریزی ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.
وی گفت: راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است، این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی گیرد، اما می تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.


وزیر بهداشت بیان کرد: در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.
دکتر عین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک های معظم له ساخته شده است.
وی ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: احداث بیمارستانها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.
دکتر عین اللهی در پاسخ به سوالی پیرامون تخصیص اعتبار به طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه مشهد گفت: تخصیص اعتبار اینگونه طرحها در قالب سفرهای استانی ریاست جمهور انجام می شود که امیدواریم در سفر ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم.
بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

ساخت این مرکز درمانی که طبق استانداردهای روز دنیا و با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است که شامل واحدهای پاراکلینیکی و بخش های اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش آی‌.سی‌.یو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha