سلامت نیوز:به گفته محققان، برخی از افراد پس از ابتلا به کووید ۱۹ علائم وزوز گوش (زنگ در گوش) را گزارش می کنند.

وزوز گوش از علائم ابتلا به کووید ۱۹ است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، وزوز گوش، تشخیص صدا در زمانی است که هیچ صدای خارجی واقعی وجود ندارد. اغلب به عنوان "زنگ در گوش" توضیح داده می‌شود.

به گزارش هلث لاین،طبق یک مطالعه، در طول پاندمی، گزارش‌های وزوز گوش، به‌ویژه در افراد مبتلا به کووید ۱۹ افزایش یافته است.

وزوز گوش مداوم و ثابت زمانی که با تمرکز، شنوایی، خواب و خلق و خوی فرد تداخل داشته باشد، می‌تواند بر کیفیت کلی زندگی تأثیر بگذارد.

«جولی پروتسمن»، عضو هیئت مدیره انجمن وزوز گوش آمریکا، در این باره می‌گوید: «بیمارانی که از نظر بالینی وزوز گوش شدیدی دارند، در یک چرخه معیوب گیر می‌کنند که در آن سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک آنها از تعادل خارج شده و ممکن است منجر به اضطراب، افسردگی و کمبود خواب شود.»

حال نتایج یک مطالعه نشان داده است که تقریباً ۱۵ درصد از افراد مبتلا به کووید ۱۹ گزارش کرده‌اند که اغلب در اوایل دوره عفونت خود به وزوز گوش مبتلا هستند.

پروتسمن گفت: «تقریباً همه ویروس‌ها باعث واکنش التهابی به سلول‌های میزبان می‌شوند که می‌تواند به چندین سیستم بدن آسیب برساند.»

وی در ادامه افزود: «ممکن است کووید ۱۹ نیز تغییراتی را در گوش داخلی، عصب شنوایی یا قشر شنوایی در مغز ایجاد کند که منجر به وزوز گوش شود.»

اگر وزوز گوش موقتی باشد و ادامه پیدا نکند، بعید است که کووید ۱۹ باعث آسیب دائمی به این ساختارها شود.

پروتسمن می‌گوید: «با این حال، تا زمانی که نتوان برای درک بهتر همه اینها تحقیقات بیشتری انجام داد، دشوار است که بدانیم آیا ارتباط واقعی بین این دو وجود دارد یا خیر، و اگر ارتباطی وجود داشته باشد چه چیزی ممکن است باعث آن شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha