سلامت نیوز : مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان و عضو ستاد استانی‌ مدیریت و مقابله با بحران کرونا در استان گفت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا (امیکرون) نقش مادران در کنترل همه گیری کرونا پررنگ‌تر از گذشته شده است.

نقش مادران در کنترل همه گیری کووید-۱۹ پررنگتر از قبل است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، زهرا ابراهیمی اظهار داشت: آمارهای جهانی حاکی از افزایش احتمال ابتلا کودکان و نوجوانان به سویه امیکرون در مقایسه با ویروس دلتا است.

 وی با تاکید بر اهمیت و نقش مادران در شکل گیری رفتار خانواده ها گفت: برای محافظت کودکان از امیکرون لازم است تا تغییرات جدی در سبک زندگی خانواده ها، حداقل تا پایان موج همه گیری کرونا اعمال شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات مهم استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا بر اهمیت تکمیل سه نوبت واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال و ۲ نوبت واکسن برای اعضا ۱۲ تا ۱۸ سال خانواده و شروع فرایند واکسن برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال تاکید کرد.

وی مدیریت مادران برای حذف دورهمی ها، به تعویق انداختن برنامه هایی مانند جشن تولد و میهمانی و یا مسافرت های تفریحی را از دیگر مصادیق نقش آفرینی مادران در خانواده ها برشمرد.

ابراهیمی ایجاد محیط با نشاط و امیدبخش در منزل و کمک به حفظ معیارهای سلامت روان در دوران کرونا را از دیگر وظایف خانم ها و مادران در خانواده عنوان کرد.

وی از تمامی اعضای خانواده بویژه پدران خواست با تعامل و حمایت، فضا را برای نقش آفرینی مفیدتر خانم ها در محیط خانه فراهم آورده تا تهدید کرونا به فرصتی برای ارتقای شاخص های سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده تبدیل شود.

عضو ستاد استانی مدیریت و مقابله با بحران کرونا در استان با اشاره به نظرات کارشناسان در زمینه علائم مبتلایان به امیکرون گفت: ظاهرا این سویه بیشتر علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و به همین منظور از والدین بویژه مادران انتظار می رود با مشاهده کوچکترین علائم،فرایند درمان و استراحت کودکان را در خانه فراهم کرده و از حضورشان در مدارس تا بهبودی کامل خودداری کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان تاکید کرد: زنان نقش مهمی در مدیریت بحران های مختلف داشته و دارند و در بحران اخیر نقش آفرینی آنها بیش ازهر زمان دیگر است و باید با شناخت و آگاهی کامل از علائم امیکرون به قطع زنجیره و کاهش شمار مبتلایان کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha