سلامت نیوز :یک عضو فراکسیون زنان در مجلس یازدهم با اشاره به قتل یک زن جوان در اهواز به دست همسرش گفت: فراکسیون زنان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت هستند و انشالله بتوانیم این لایحه را هر چه سریعتر تصویب و به صورت اجرایی دربیاوریم و شاهد این نوع حوادث دیگر نباشیم.

هیچ قانونی برای حفظ زن در برابر خشونت وجود ندارد/ با تصویب لایحه تامین امنیت زنان باید جلوی قتل‌های فجیع را گرفت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،"الهام آزاد" نماینده مردم نایین در مجلس یازدهم  با اشاره به قتل فجیع زن جوان در اهواز توسط همسرش گفت: این قتل یکی از موارد بسیار اسفناک و ناراحت کننده‌ای بود، که اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت که در مجلس در حال بررسی است، گفت: قطعا تصویب این لایحه و قانونی شدن آن و همچنین اجرای آن می‌تواند از این حوادث جلوگیری کند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ قانونی که دارای ضمانت اجرایی باشد، در این حوزه درخصوص زنان وجود نداشته است، متاسفانه شاهد این نوع حوادث هستیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سال‌ها بود که لایحه حفظ کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دست بررسی بود و از طرف ریاست جمهوری به مجلس ارائه نمی‌شد و به هر حال در روزهای پایانی دولت قبل به مجلس ارائه شد.

آزاد تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی این لایحه هستند و انشالله بتوانیم این لایحه را هر چه سریعتر بتوانیم تصویب و به صورت اجرایی دربیاوریم و شاهد این نوع حوادث دیگر نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این لایحه ضمانت اجرایی قوی برای مقابله با چنین حوادث و تامین امنیت زنان در برابر خشونت وجود دارد، ادامه داد: به هر حال این لایحه دارای نقاط ضعف و قوتی است و بررسی‌هایی بر روی این  لایحه در حال انجام است تا نقاط ضعف آن را رفع و نقاط قوت آن را تقویت کنیم. یک تیم کارشناسی نیز از طرق قوه قضاییه این لایحه را بررسی کرده و به آن پرداخته‌اند.

این عضو فراکسیون زنان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: انشالله پس از مصوب و اجرایی شدن این لایحه با ضمانت‌های اجرایی بالایی که در آن لحاظ می‌شود شاهد این موارد دیگر نباشیم.

آزاد در پاسخ به این سوال که این لایحه چه زمانی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: ما در حال پیگیری هستیم تا زودتر این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی شود هرچند همانطور که می‌دانید ما در مجلس در حال بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم و بعد از اینکه این لایحه به صحن بیاید طبیعتا هیچ دستور کار دیگری در صحن علنی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: عملا فکر می‌کنم بررسی این لایحه در سال آینده در صحن مجلس عملی خواهد شد. البته ما پیگیری می‌کنیم که این لایحه را زودتر در نوبت بررسی در صحن قرار دهیم البته همانطور که گفتم از ابتدای اسفند لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن بررسی خواهد شد و انشالله که بتوانیم بعد از بررسی لایحه بودجه این لایحه را در صحن مطرح و بتوانیم سریعتر آن را به سرانجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha