همه ما از هزینه‌های گزاف درمان آگاه هستیم و می‌دانیم که بسیاری از افراد و خانواده‌ها توانایی مالی کافی برای پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. از طرفی درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج، نیاز به هزینه زیادی دارد. راه حل مناسب برای حل این مشکل، استفاده از بیمه تکمیلی است. این بیمه که به نام بیمه تکمیلی درمان هم موسوم است، در هنگام بیماری یا حتی پس از آن به کار می‌آید. بخش زیادی از هزینه‌هایی که برای درمان بیماری‌ها صرف می‌شود را می‌توان از طریق انواع بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی جبران کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی آشنا و از مزایا و معایب هرکدام مطلع شوید.

تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی

انواع بیمه تکمیلی؛ بیمه‌ای برای کمک به افراد در روزهای بیماری

به طور کلی بیمه در دو حالت بیمه اجباری و اختیاری ارائه می‌شود. بیمه اجباری برای کارکنان کارگاه‌ها و شرکت‌ها، و بیمه اختیاری یا خویش فرما برای بیمه مشاغل آزاد هستند. بیمه تکمیلی درمان، انواع مختلفی دارد که دو نوع انفرادی و گروهی از بارزترین و شناخته شده‌ترین‌ها هستند.

تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

در گذشته دریافت بیمه تکمیلی به این صورت بود که تنها سازمان‌هایی که تعداد کارکنان آن‌ها به حد نصاب معینی می‌رسید، کارکنان خود را بیمه می‌کردند؛ اما امروزه به راحتی هر فردی می‌تواند خود و خانواده‌اش را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد.

به این نوع بیمه که فرد بیمه گذار، خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهد، بیمه تکمیلی انفرادی گفته می‌شود. دریافت این بیمه شرایط و محدودیت‌های سختی ندارد و در واقع هر کسی می‌تواند خودش را تحت پوشش این بیمه قرار دهد. فرد بیمه گذار تنها باید به سن قانونی رسیده باشد و همچنین هنگام درخواست بیمه تکمیلی، در صورت نیاز مورد معاینات و آزمایش‌های پزشکی قرار بگیرد.

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی برای بیمه گذار چیست؟

بیمه تکمیلی انفرادی یکی از بهترین انواع بیمه تکمیلی است که مزایا و ویژگی‌های مثبت آن به شرح زیر هستند:

  • پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه عمل‌های جراحی
  • پرداخت هزینه‌های زایمان
  • پرداخت هزینه‌ خرید داروهای خاص
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی
  • پرداخت هزینه‌های آزمایشگاه
  • پرداخت هزینه جراحی‌های سرپایی

هزینه‌هایی که توسط انواع بیمه تکمیلی به ویژه بیمه تکمیلی انفرادی پرداخت می‌شود، بسیار بیشتر و بهتر از پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه تامین اجتماعی است.

معایب بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

با وجود اینکه بیمه تکمیلی انفرادی از مزایای بسیاری برخوردار است، اما معایب خاص خودش را دارد. در ادامه به برخی از معایب این نوع بیمه می‌پردازیم.

  • شرکت‌های بیمه‌ی کمی هستند که پوشش بیمه تکمیلی انفرادی ارائه دهند
  • این نوع بیمه هزینه بیشتری را نسبت به بیمه تکمیلی گروهی به بیمه گذار تحمیل می‌کند.
  • افرادی که بخواهند هزینه برخی جراحی‌ها را از بیمه دریافت کنند، باید مدت زمانی در حدود چند ماه را منتظر بمانند.
  • حق بیمه تکمیلی انفرادی باید به صورت سالیانه و مطابق با نرخ روز پرداخت شود.

اقدام به دریافت بیمه تکمیلی به صورت انفرادی از معایبی برخوردار است که باعث می‌شود بسیاری از افراد، برخورداری از بیمه تکمیلی گروهی را به حالت انفرادی آن ترجیح دهند.

تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی

بیمه تکمیلی گروهی؛ بهترین نوع بیمه تکمیلی برای افراد و سازمان‌ها

یکی از قدیمی‌ترین انواع بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی گروهی است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به کارکنان خود، آن‌ها را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهند. در این حالت، باید تعداد بیمه گذاران به حد مجاز برسد تا بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنند.

مزایای بیمه تکمیلی گروهی برای بیمه گذار چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین بیمه‌های تکمیلی انفرادی و گروهی وجود دارد. به همین علت برای افرادی که می‌خواهند اقدام به دریافت بیمه تکمیلی کنند، سوال پیش می‌آید که تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی چیست واقعیت این است که بیمه تکمیلی گروهی گزینه بهتری برای بیمه گذار بوده و مزایای آن بیشتر از بیمه تکمیلی انفرادی است:

  • آننیاز به پرداخت هزینه‌های بسیار کمتر و ارازن‌تر نسبت به بیمه تکمیلی انفرادی
  • پرداخت بخشی از هزینه بیمه توسط کارفرما و بخشی دیگر توسط کارکنان در بیمه گروهی
  • عدم نیاز به انجام معاینات و آزمایشات هنگام دریافت بیمه تکمیلی گروهی
  • کاهش چشمگیر طول مدت انتظار برای دریافت هزینه موردنظر از دفتر بیمه

بیمه تکمیلی گروهی از مزایای فراوانی برخوردار است که ما فقط به تعداد محدودی از آن‌ها اشاره کردیم. اما این مزایا به قدری مهم هستند که باعث شدند تا بیمه تکمیلی گروهی از بیمه انفرادی محبوب‌تر باشد.

بیمه درمان تکمیلی خانواده؛ روشی نوین برای بیمه کردن اعضای خانواده

تعداد محدودی از شرکت‌های بیمه علاوه بر این دو نوع شناخته شده بیمه تکمیلی، یعنی بیمه انفرادی و گروهی، بیمه درمان تکمیلی خانواده را نیز به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بیمه آسماری اشاره کرد. بیمه آسماری این خدمت را در قالب دو طرح برنا و یکتا به مشتریان خود ارائه داده است که با توجه به نیاز و توان مالی هر فرد، از طرح‌های متفاوت استفاده می‌کند.

خدماتی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری قرار می‌گیرند عبارتند از: هزینه بستری در بیمارستان، جراحی‌های تخصصی، زایمان، نازایی، پاراکلینیکی و دندان پزشکی. این شرکت همچنین هزینه‌های بیماری کرونا را نیز تحت پوشش خود قرار داده است. این هزینه‌ها شامل هزینه تشخیص و تست کرونا، بستری و ارائه پکیج بهداشتی حمایتی می‌شوند. بیمه آسماری هزینه غرامت در طول 7 شب قرنطینه خانگی را نیز به بیمه گذار پرداخت می‌کند.

بیمه آسماری؛ ارائه دهنده انواع بیمه تکمیلی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با تفاوت بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی آشنا کنیم. همچنین به بیان مزایا و معایب بیمه تکملی انفرادی و گروهی پرداختیم. بیمه آسماری یکی از ارائه کنندگان بیمه معتبر ایرانی است که استفاده کردن از خدمات آن، مزایای زیادی را برای بیمه گذار به همراه دارد. پشتیبانی بیمه کمک رسان ایران SOS، بیشترین تعداد مرکز طرف قرار داد در سراسر ایران، بالاترین سقف پوشش بیمه و امکان پرداخت حق بیمه به صورت اقساطی از مزایای بیمه تکمیلی آسماری است. اگر به دنبال یک شرکت معتبر و با سابقه برای دریافت انواع بیمه تکمیلی هستید، حتما به سایت بیمه آسماری سر بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha