سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان داده است که بیش از نیمی از کودکان سراسر جهان هر هفته از نوشیدنی‌های انرژی زا مصرف می‌کنند.

افزایش‌ نگران‌کننده مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، این در حالیست که مصرف این نوع نوشیدنی در پنج روز از هفته یا بیشتر با بروز برخی از مشکلات سلامتی و اختلالات رفتاری در کودکان مرتبط است.

هر چند که این تجزیه و تحلیل ثانویه از داده های موجود به ارائه شواهد بیشتر کمک می کند اما اکثر داده ها بر اساس نظرسنجی بدست آمده اند و تشخیص علت از معلول را غیرممکن می سازد.

نوشیدنی های انرژی زا با ادعای محصولی برای کاهش خستگی، بهبود تمرکز و همچنین افزایش انرژی به بازار عرضه می شوند. یک نوشیدنی انرژی‌زای متوسط ​​۲۵۰ میلی‌لیتری حاوی میزان کافئین برابر با یک اسپرسو ۶۰ میلی‌لیتری است. بسیاری از این نوشیدنی ها حاوی مواد فعال دیگری مانند گوارانا و تورین (محرک ها) و قند هستند، اگرچه انواع بدون قند آن نیز موجود است.

مرور سیستماتیک داده ها نشان می دهد که در سراسر جهان، بین ۱۳ تا ۶۷ درصد کودکان در سال گذشته از نوشیدنی های انرژی زا مصرف کرده اند. همچنین مطالعات انجام شده در انگلیس نشان می دهد که بین سه تا ۳۲ درصد از کودکان این کشور حداقل یک روز در هفته از نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

 مصرف مکرر نوشیدنی انرژی‌زا یعنی مصرف آن طی پنج روز هفته یا بیشتر در مقایسه با خودداری از مصرف این ترکیب با مشکلات سلامت روحی و جسمی مرتبط است.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha