سلامت نیوز: کلینیک سارکوییدوز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از بهترین کلینیک های سارکوییدوز دنیا شناخته شد.

کلینیک سارکوییدوز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمره برترین های دنیا

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عاطفه عابدینی رییس کلینیک سارکوییدوز در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی های موسسه جهانی سارکوییدوز و درگروه بیماری های گرانولوماتوز، مرکز سارکوییدوز مستقر در بیمارستان مسیح دانشوری حائز رتبه اول جهانی شد.

وی افزود: نام کلینیک سارکوییدوز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قبل از معتبرترین مراکز جهانی همچون دانشگاه واشنگتن آورده شده است.

رییس کلینیک سارکوییدوز دانشگاه کسب این عنوان ارزشمند در دوران پاندمی نفس گیر کرونا را افتخاری بزرگ و ارزشمند برای دانشگاه و کشور دانست.

لازم به ذکر است، سارکوئیدوزدوز یک بیماری گرانولوماتوز است که کلیه اعضای به خصوص ریه را در گیر می کند، درمانگاه سارکوئیدوز از سال ۹۲ راه اندازی شده است و با توجه به متمرکز بودن بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برای انجام امور تشخیصی و درمانی بیماریهای ریه، کلیه اقدامات درمانی و ثبت تاریخچه بیماری در این مرکز انجام می شود همچنین اطلاعات بیماران با مراجعه به این درمانگاه جمع آوری شده و آزمایش های ژنتیکی لازم جهت ثبت تاریخچه بیماری و درمان مناسب با توجه به میزان پیشرفت بیماری و براساس آخرین دستورالعمل های جهانی انجام می شود.

 درگیری اعضای بدن مثل قلب، کلیه و چشم  بررسی و با توجه به علایم افسردگی، ضعف و خستگی که این بیماری ایجاد می کند،خدمات روانپزشکی نیز به بیماران ارایه می گردد و در مراجعه مجدد داروها بررسی و سیر بیماری به صورت کامل ثبت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha