سلامت نیوز:یک متخصص ویروس شناسی گفت: ۱۰ روز قرنطینه برای فرد مبتلا به امیکرون کافی است اما بیماران باید تا ۲۵ روز حتما با ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی مناسب وارد اجتماع شوند.

مبتلایان به امیکرون ۱۰ روز قرنطینه و ۲۵ روز مراقب باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،حسین کیوانی در پاسخ به این سوال که زمان مناسب برای قرنطینه فردی که به امیکرون مبتلا شده چند روز است، گفـت: ویروس امیکرون حداکثر تا ۲۵ روز باقی می‌ماند و بیماران بعد از گذشت ۵ تا ۷ روز از بیماریشان می‌توانند همچنان ناقل بیماری باشند، از این رو به رعایت فاصله فیزکی و استفاده از ماسک تا حدود ۲۰ تا ۲۵ روز بعد از بروز علائم تاکید می‌شود. به طور کلی در بیشتر مواقع ۱۰ تا ۱۵ روز پس از بروز علائم بیماری بدن از ویروس پاک می‌شود، ولی احتمال دارد مقادیر کمی از ویروس تا ۲۵ روز در ترشحات حلق وجود داشته باشد، البته قدرت آلوده‌کنندگی بعد از ۱۰ روز بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ۱۰ روز قرنطینه برای فرد مبتلا به امیکرون کافی است، ادامه داد: بیماران باید تا ۲۵ روز حتما با ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی مناسب وارد اجتماع شوند چرا که احتمالا مقادیر کمی از ویروس تا ۲۵ روز در ترشحات حلق وجود دارد و می‌تواند از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن در جامعه پخش شود و از این رو بعد از گذشت ۱۰ روز از بیماری هم باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی جدی گرفته شود، اما بیماران باید تا ۱۰ روز به طور کامل قرنطینه شوند و با کسی تماس نداشته باشند و ۱۰ روز قرنطینه کامل در منزل کفایت می‌کند.

این متخصص ویروس شناسی افزود: اینکه عنوان می‌شود ممکن است تا ۲۵ روز ویروس در ترشحات حلق باقی بماند نتیجه بررسی مکرر بیمارانی است که به ما مراجعه کردند و بعد از گذشت ۲۰ روز بیماری هنوز جواب تستشان مثبت بوده است. در فضای مجازی از FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) نقل می‌شود که در امیکرون بیماری سریع به اوج می‌رسد و سریع هم پایان می‌یابد در حالی که در کشور آمریکا برای ورود به جامعه پس از ابتلا به امیکرون تست منفی کووید لازم است و چنانچه بیماران تست منفی نداشته باشند به استفاده از ماسک تاکید می‌شود و خود این سازمان هم اظهار کرده که ممکن است ویروس در برخی از افراد به ویژه آن دسته از بیماران که علائم شدیدی داشتند، طی مدت طولانی باقی بماند.

این استاد دانشگاه توضیح داد: اگر به امیکرون مبتلا شدید و بعد از ۷ تا ۱۰ روز علائمتان بهبود پیدا کرد و خواستید به جامعه بازگردید باید تا ۲۵ روز حتما از ماسک استفاده و فاصله فیزکی را رعایت کنید، اما تا ۱۰ روز باید با کسی در ارتباط نباشید چرا که طی این مدت میزان انتقال و سرایت پذیری ویروس بسیار بالاست.

وی گفت: ممکن است در آینده با جهش‌هایی از ویروس مواجه شویم که آنتی بادی حاصل از ابتلا به امیکرون نتواند در مقابل آن‌ها ایمنی ایجاد کند و  از این رو باید چرخه انتقال ویروس را از طریق عدم ابتلای افراد جدید به بیماری قطع کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دوره نهفتگی بیماری در سویه امیکرون با سویه‌های قبلی متفاوت است، اظهار کرد: ۲ تا ۵ روز قبل از اینکه فردی دچار علائم شود ممکن است ناقل ویروس باشد و در آن زمان هم می‌تواند بیماری را به سایر اشخاص منتقل کند. به طور کلی فاصله ابتلا به بیماری کرونا تا بروز علائم بین ۲ تا ۱۴ روز است و در سویه امیکرون از زمانی علائم آغاز می‌شود که بیمار حداقل ۲ و حداکثر ۵ روز قبل به ویروس آلوده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha