سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم نه تنها مشکلات این دو مجموعه را کم نمی‌کند بلکه مشکلات جدید ایجاد خواهد کرد.

ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم بر مشکلات خواهد افزود

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا احمدی سنگسری در گفت‌وگو با میزان در مورد ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم گفت: مخالفت‌های جدی در مورد این امر وجود دارد به نظر من نمی‌توانیم دانشگاه‌های علوم پزشکی را زیر نظر وزارت علوم قرار دهیم.

وی ادامه داد: یک پزشک حتماً باید با بیمار در ارتباط باشد یعنی در بیمارستان حضور پیدا کند همزمان در دانشگاه هم بتواند تدریس کند، زمانی که این هماهنگی‌ها ذیل وزارت علوم قرار بگیرد تعلل ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: لذا به نظر بنده این طرح در مجلس رای نخواهد آورد، چرا که مخالفین جدی خواهد داشت.

وی در مورد این موضوع که موافقان این طرح معتقدند که که با افزایش ظرفیت پزشکی از سال آینده می‌توان در راستای کاستی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از امکانات دانشگاه‌های وزارت علوم شامل آزمایشگاه‌ها استفاده کرد و هماهنگی و صرفه جویی در هزینه‌ها ایجاد کرد گفت: ما نباید برای برطرف کردن یک مشکل مشکلات دیگری را ایجاد کنیم، بنده افزایش ظرفیت پزشکی موافق هستم چرا که سرانه پزشک ما در کشور بسیار کم است، شاید برخی از فضاهای آموزشی وزارت علوم بتواند به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بیاید از این رو می‌توانند توافقاتی را با یکدیگر در راستای استفاده از ظرفیت یکدیگر بدون اینکه تجمیعی حاصل شود انجام دهند.

 

احمدی سنگسری ادامه داد: اما باید این را هم در نظر بگیریم که تجهیزات و تمهیداتی که برای آزمایشگاه‌های برخی از رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی نیاز است با دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های وزارت علوم متفاوت است.

وی افزود: قرار گرفتن دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل وزارت علوم موجب می‌شود که تداخل بیشتری در تکالیف هر یک ایجاد شود و سبب ناهماهنگی‌هایی در آینده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: احتمال رای آوردن این طرح در مجلس کم است چرا که هم در بین نمایندگان و هم در بین اعضای کمیسیون آموزش مخالفان جدی برای این وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha