یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 336092

سلامت نیوز: در این مطلب می‌ خواهیم به اهمیت حفظ اقتدار شوهر و رفتارهای اشتباهی اشاره کنیم که به این خصلت مهم مردان ، ضربه می‌ زند. بدیهی است این مطلب به معنای نادیده گرفتن وظایف متقابل آقایان نیست.

6 اشتباه مهلک زنانه در زندگی زناشویی!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسانُ قطع ارتباط چشمی، حاضرجوابی‌های غیرمنصفانه، بی‌اعتنایی و ... از آسیب‌زاترین رفتارهای خانم‌هاست که عزت‌نفس شوهر را نابود می کند و پایداری زندگی‌مشترک را به‌خطر می‌اندازد

 اقتدار یکی از خصوصیات ذاتی در مردان است که البته بیشتر خانم‌ها عاشقش هستند. خانم‌ها دوست دارند شوهری قوی داشته باشند. کسی که در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را می‌ گیرد و آن قدر منطقی است که از هر لحاظ می‌ شود روی او حساب کرد. البته به‌شرطی که اقتدار مرد با خشونت یا خودرأیی  اشتباه گرفته نشود یعنی مردی که خشن یا مغرور  است، به معنای مقتدر نیست. در این مطلب می‌خواهیم به اهمیت حفظ اقتدار شوهر و رفتارهای اشتباهی اشاره کنیم که به این خصلت مهم مردان ، ضربه می‌زند.بدیهی است این مطلب به معنای نادیده گرفتن وظایف متقابل آقایان نیست .
 

 به این سوال 3 گزینه‌ای پاسخ دهید

بیایید موضوع را با طرح یک سوال آغاز کنیم. از نظر شما بنیاد روانی مرد بر اصل ..... استوار است؟ ا- عشق، 2-احترام، 3- قدرت و اقتدار (قبل از خواندن ادامه مطلب، پاسخ را در ذهن‌ تان مشخص کنید.)
اگر برای پاسخ‌ دادن به این سوال، گزینه یک یا دو را انتخاب کردید باید بگویم مردان در زندگی مشترک حتما عشق، صمیمیت و احترام می‌ خواهند اما اگر قدرت و اقتدار نباشد، معنایی برای حضور خود در کنار شما نمی‌یابند. قدرت و اقتدار حس تکیه‌گاه و مفید بودن در زندگی مشترک به مردها می‌دهد که اگر جایی آن حس را دریافت نکنند، آدم‌ هایی بی‌ تفاوت و کم رنگ از لحاظ تاثیرگذاری می‌ شوند.

شکسته‌ شدن اقتدار شوهر یعنی پایان رابطه عاشقانه

معمولا یکی از معیارهای ازدواج در خانم‌ ها، انتخاب شوهری قدرتمند و مقتدر است اما متاسفانه بعضی از خانم‌ ها برای حفظ اقتدار شوهرشان در زندگی‌ مشترک هیچ اقدامی نمی‌ کنند که هیچ، حتی با رفتارهای اشتباه‌ شان باعث شکستن اقتدار آن‌ ها هم می‌شوند. اگر شوهری محکم و مقتدر می‌ خواهید باید با رفتارتان به همسرتان عزت‌ نفس دهید. فراموش نکنید که اقتدار شوهر اگر بشکند، دیگر نمی‌ شود تکه‌ های شکسته را به هم چسباند و دیگر آن خانواده، خانواده نمی‌ شود. شکستن اقتدار شوهر یعنی پایان یک رابطه عاشقانه و رویایی که همیشه انتظارش را می‌ کشیدید. به همین دلیل در این باره باید خیلی مراقب بود.

رفتارهایی که اقتدار شوهر را می‌ شکند

در ادامه به برخی از رفتارهای خانم‌ها که پیام «از من دور شو» به شوهرشان می‌دهد و در تجارب بالینی و اختلافات از آقایان به طور مکرر می‌شنوم، اشاره می‌کنم:

    استفاده از کلمات و لحن اقتدارشکن و سرزنشگر موقع گفت‌ و گو با شوهر، به‌عنوان اولین رفتار اشتباه که عزت نفس مردها را کاهش می‌دهد، قابل ذکر است.

    جدل‌ کردن مدام و این‌که بحث‌های ادامه‌دار و حاضرجوابی‌ های غیرمنصفانه با شوهر داشته باشید، باعث شکسته‌شدن اقتدار او می‌شود. بهتر است حتی اگر حق با شماست، گاهی سکوت کنید و در وقتی دیگر در حالت آرامش با در نظر گرفتن آمادگی همسر با لحن مناسب، موضوع را مطرح کنید.

    قهر کردن با شوهر شامل قطع ارتباط چشمی، استقبال و بدرقه‌ نکردن او موقع ورود و خروج از منزل، جدا کردن سفره و میل‌کردن غذا به تنهایی، کنار کشیدن خود از همراهی با خانواده در سرگرمی و تماشای تلویزیون و بی‌ثمر گذاشتن تلاش‌های شوهر برای آشتی و بدتر از همه جدا کردن رخت خواب، به شدت آسیب‌زا هستند.

    بی‌ اعتنایی به شوهر، سکوت کردن و شانه بالا انداختن برای پاسخ به سوالات او و زیر لب صحبت کردن و کنایه گفتن، علاوه بر مقایسه کردن مردان با بقیه به لحاظ ظاهری یا وضعیت مالی و شغلی، از دیگر رفتارهای اقتدارشکن است.

    ابراز پرخاشگری هم رفتار اشتباه دیگری است که عزت‌ نفس شوهر را خدشه‌ دار می‌کند. برخورد فیزیکی شامل پرتاب اشیا، کتک زدن فرزندان یا برخورد فیزیکی با شوهر و پرخاشگری کلامی شامل استفاده از فحش و ناسزا و برخورد عصبی و تحریک‌ آمیز با فرزندان یا در گفت‌ و گو با آقای خانه، در همه حالات ممنوع است.

    این چند توصیه را هم برای حفظ اقتدار شوهرتان جدی بگیرید: به او عشق بورزید. در جمع و جلوی فرزندان احترام همسرتان را نگه دارید. از همسرتان قدردانی کنید. شوهرتان را تشویق کنید چرا که مردان به شدت نیاز به تشویق و توجه دارند. خطوط قرمز آن‌ ها را حفظ کنید. به تصمیمات‌ شان احترام بگذارید و اگر تصمیم اشتباهی گرفتند حداقل مخالفت خودتان را با بیان درست و احترام نشان دهید.

نکته پایانی

فراموش نکنید هر رفتاری از سوی خانم‌ها که قدرت و اقتدار مردان را زیر سوال ببرد، موجب فاصله افتادن در رابطه عاطفی خواهد شد. مطمئن باشید وقتی مرد در خانه از همسرش پیام اقتدار و تکیه‌خواهی دریافت کند، محبتش به همسر و رسیدگی به امور منزل دو چندان می شود و شما هم تکیه‌گاهی امن و محکم برای ادامه راه در جاده زندگی می‌یابید.به امید خدا در دیگر مطالب به وظایف آقایان اشاره خواهیم کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha