یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 33613

گواتر بیماری غده تیروئید است که بیشتر در زنان دیده می شود. تیروئید غده ای پروانه شکل است که در ناحیه جلوی گردن قرار دارد. به هنگام ابتلا به تیروئید، غده بزرگ و باعث ناراحتی فرد می شود و گاه ممکن است همراه با سرفه و ناراحتی تنفسی باشد. علت عمده بروز گواتر کمبود ید است.

سلامت نیوز : گواتر بیماری غده تیروئید است که بیشتر در زنان دیده می شود. تیروئید غده ای پروانه شکل است که در ناحیه جلوی گردن قرار دارد. به هنگام ابتلا به تیروئید، غده بزرگ و باعث ناراحتی فرد می شود و گاه ممکن است همراه با سرفه و ناراحتی تنفسی باشد. علت عمده بروز گواتر کمبود ید است. سایت «healthnews» به علل، علایم و درمان خانگی این بیماری اشاره کرده که در این مطلب آورده شده است.

علل: *کمبود ید *تیروئید پرکار *سرطان تیروئید *وضع حمل *وجود کیست در تیروئید *ترشح بیش از حد هورمون های تیروئید

علایم: *ورم قابل مشاهده در پایین گلو *از دست دادن تمرکز *بی قراری *افسردگی *سرفه *احساس تنگی در گلو *سختی در قورت دادن *سختی در نفس کشیدن *گرفتگی صدا

درمان: *مخلوطی از برگ قاصدک و روغن حیوانی را گرم کنید و روی محل بمالید و با باند ببندید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید. * دانه کتان آسیاب شده را در مقداری آب گرم کنید، روی محل بمالید و باند پیچی کنید. *ورزش روزانه گردن باعث کشیدگی عضلات متصل به غده تیروئید می شود. *افزودن مواد غذایی غنی از آهن مانند توت فرنگی، مرکبات، زرده تخم مرغ، غذاهای دریایی، برنج سبوس دار، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، جو دو سر، کاهو و هویج در درمان این بیماری موثر است. *برای نوزاد، شیر مادر بهترین درمان گواتر است. *گرفتن دوش خنک در هنگام صبح و عصر مفید است. * به جای روزی ۲ یا ۳ وعده غذای حجیم، ۴ یا ۵ وعده غذا با حجم کم میل کنید تا غذا بهتر هضم شود. *در صورت دسترسی نداشتن به برنج سبوس دار از برنج معمولی استفاده کنید. *شاهی منبع عالی ید است. ضماد تهیه شده از آن را روی برآمدگی بمالید تا از ورم کاسته شود یا این که روزی ۳ بار به مدت ۶ هفته، ۲ قاشق غذاخوری آب شاهی رقیق شده با آب مصرف کنید. *مقدار مساوی از گیاه ترشک و روغن زیتون را با هم له کنید و روی محل بمالید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha