محمدرضا اسدی، نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ درخصوص افت کیفیت خدمات پزشکی در آینده به دلیل پذیرش بیش از ظرفیت رشته های پزشکی و مهاجرت پزشکان هشدار داد.

هشدار: با این وضعیت درآینده کیفیت خدمات پزشکی کاهش خواهد یافت

نائب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در گفتگو با سلامت نیوز گفت: در سال‌های نه چندان دور بسیاری از پزشکان شاغل در شهرهای بزرگ و کوچک پزشکان خارجی بودند و بسیاری از بیماری ها هم در داخل کشور قابل درمان نبودند و بیماران مجبور به سفر به خارج از کشور می‌شدند اما به لطف پیشرفت های شگرف حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، حالا نظام سلامت ایران یکی از کارآمدترین نظام های سلامت در سطح منطقه و قاره است.

هشدار: با این وضعیت درآینده کیفیت خدمات پزشکی کاهش خواهد یافت

اسدی در ادامه گفت: حالا وضعیت به گونه ای است که در تمام مناطق کشور دسترسی به پزشک وجود دارد. البته در برخی مناطق محروم دسترسی به خدمات تخصصی دچار مشکل است که در این زمینه هم باید موانع را برطرف کرد و پزشکان متخصص را با شیوه های تشویقی به ماندگاری در این مناطق ترغیب کرد.

اسدی با اشاره به اینکه کمبود پزشک در کشور وجود ندارد بر لزوم توزیع مناسب پزشکان و متخصصان و تأمین مالی و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ماندگاری آن ها اظهار کرد: فراهم آوردن امکانات و بهبود شرایط کاری موجب ماندگاری بیشتر پزشکان و ارائه خدمات مناسب به مردم خواهد شد.

 وی با ابراز نگرانی از افزایش مهاجرت پزشکان کشور بخصوص به کشورهای سطح منطقه گفت: متاسفانه برخی کشورها و بخصوص کشورهای منطقه امکانات خاص و ویژه ای را برای جذب پزشکان و بخصوص متخصصین متبحر ایرانی فراهم کرده اند و در حال جذب این افراد هستند که این موضوع قطعا می تواند به نظام سلامت ما در آینده نزدیک آسیب های فراوانی وارد کند. از سوی دیگر افزایش بی رویه پذیرش رشته های پزشکی در دانشگاه‌های کشور، هم یک مشکل است چرا که با نبود زیرساخت‌های لازم آموزشی و عدم امکانات آموزش بالینی، کیفیت پزشکی و درمانی کشور در آینده قطعا افت خواهد کرد و این مسائل ممکن است کیفیت خدمات پزشکی و دسترسی عموم مردم به خدمات باکیفیت پزشکی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha