چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 336226

سلامت نیوز:نتایج تحقیقات محققان دانمارکی بیان می‌کند که آلوده شدن به دو زیرسویه امیکرون غیرممکن نیست اما احتمال آن نادر است. محققان معتقدند در عفونت مجدد بار ویروس کمتر می‌شود چون احتمال دارد به دلیل ابتلا به بیماری، ایمنی در فرد ایجاد شده باشد.

این افراد مجددا به کووید پنهان‌کار مبتلا می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مطالعه جدید توسط محققان مرکز عالی بیماری‌های عفونی دانمارک (Statens Serum Institute) انجام شده است و هنوز باید توسط همکاران مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایندین نیوز،محققان گفتند: «ما شواهدی ارائه کردیم که نشان می‌دهد عفونت‌های مجدد با کووید پنهان‌کار (BA.۲) نادر است اما می‌تواند کمی پس از عفونت با زیر سویه BA.۱ امیکرون رخ دهد».

محققان افزودند: عفونت‌های مجدد بیشتر افراد جوان و واکسینه نشده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فقط باعث بیماری خفیف می‌شود که هیچ‌کدام به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ منجر نمی‌شود.

BA.۱  و BA.۲ تا ۴۰ جهش متفاوت نشان دادند و در حال حاضر، کووید پنهان‌کار بیش از ۸۸ درصد موارد را در دانمارک تشکیل می‌دهد و این موارد در بریتانیا، آفریقای جنوبی و نروژ صعودی است.

سازمان بهداشت جهانی در مورد عفونت مجدد چه می‌گوید؟

پیش از این، مقامات سازمان بهداشت جهانی گفته بودند که با ظهور سویه‌های ویروس کرونا متاسفانه نمی‌توان از این ویروس در امان بود.

آنان در توضیح علت افزایش احتمال عفونت مجدد گفتند: وقتی به بیماری مبتلا می‌شوید، بدن شما یک دفاع فوری دارد که به آن ایمنی ذاتی یا طبیعی می‌گویند سپس بدن شما آنچه را که ما سلول‌های بی و سلول‌های تی می‌نامیم ایجاد می‌کند. سلول‌های بی ایمونوگلوبولین تولید می‌کنند و شما آن ایمونوگلوبولین‌ها را برای مدت معینی حفظ می‌کنید و میزان آنها بعد از سه تا ۶ ماه کاهش می‌یابد.

وقتی میزان این ایمنی‌ حاصل از ایمونوگلوبولین‌ها پایین می‌آیند شما در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرید و می‌گوییم به محافظت از خود ادامه دهید زیرا ایمونوگلوبولین‌های شما پایین آمده و اولین خط دفاعی شما از بین رفته است بنابراین می‌توانید مجددا مبتلا شوید.

سازمان بهداشت جهانی در مورد زیرسویه امیکرون چه می‌گوید؟

سازمان بهداشت جهانی در مورد زیرسویه امیکرون گفت: مطالعات زیادی در حال انجام است که زیرسویه‌های مختلف امیکرون را مقایسه می‌کند تا اطلاع بیشتری در مورد انتقال، شدت و تاثیر واکسن‌ها کسب کنیم.

اکنون در میان همه زیرسویه‌ها، BA.۲  بیشتر از BA.۱ قابل انتقال است اما از نظر شدت تفاوتی وجود ندارد.

این سازمان خاطرنشان کرد که تمامی سویه‌های دیگر ویروس کرونا ازجمله آلفا، بتا و دلتا همچنان در سطح جهان کاهش می‌یابند زیرا امیکرون آنها را از بین می‌برد. از میان بیش از ۴۰۰هزار توالی ویروس کووید-۱۹ که در هفته گذشته در بزرگترین پایگاه داده ویروس جهان آپلود شده است، بیش از ۹۸ درصد آنها امیکرون بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha