سلامت نیوز:میلیون ها زن سال ها با علائم شایع یائسگی نظیر گرگرفتگی، تعریق شبانه، و بیدار شدن در طول شب، مبارزه می کنند.

داروی بی خوابی به کاهش تعریق شبانه ناشی از یائسگی کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر،نتایج یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد دارویی که هم برای مردان و هم برای زنان مبتلا به اختلالات خواب استفاده می‌شود، ممکن است تسکین دهنده علائم یائسگی نیز باشد.

به گزارش مدیسن نت، محققان دانشگاه هاروارد، زنانی را که داروی "سوورکسانت" (بلسومرا) مصرف کرده بودند با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند مقایسه کردند و دریافتند که مزایای آن برای کسانی که از این دارو استفاده می‌کنند فراتر از درمان اختلالات خواب است.

زنان نه تنها بهتر می‌خوابیدند، بلکه آنهایی که از سوورکسانت استفاده می‌کردند نیز نسبت به آنهایی که دارونما مصرف می‌کردند، تعریق شبانه کمتری داشتند.

«شاداب رحمان»، محقق ارشد این مطالعه، گفت: «در مجموع، این یافته‌ها برای این جمعیت خاص فراتر از قوی بود، زیرا نه تنها خواب آنها را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث بهبود دفعات تعریق شبانه آنها نیز می‌شود.»

رحمان در ادامه افزود: «حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان اختلال خواب قابل توجهی را در دوران یائسگی گزارش می‌کنند. انگیزه ما برای انجام این مطالعه این بود که این یک نگرانی عمده برای سلامتی و همچنین اختلال در کیفیت زندگی برای نیمی از جمعیت جهان است.»

خواب کافی بخش مهمی از تندرستی و سلامتی است. وی خاطرنشان کرد: «اختلال در خواب با مشکلات سلامتی مختلفی از افسردگی گرفته تا دیابت مرتبط است. خطر ابتلاء به این مشکل در زنان در دوران یائسگی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.»

محققان دریافتند در حالی که به نظر می‌رسد این کارآزمایی تعریق شبانه و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد، به نظر نمی‌رسد بر سایر علائم یائسگی، مانند گرگرفتگی در روز تأثیر بگذارد.

برای تأیید یافته‌های این کارآزمایی که شامل ۵۶ زن بین ۴۰ تا ۶۵ سال بود، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha