سلامت نیوز: سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر از واگذاری ۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی بای‌پپ (دستگاه فشار مثبت دوطرفه تنفسی) برای درمان بیماران درگیر سویه امیکرون بستری در بیمارستان و مراکز درمانی سراسر کشور خبر داد.

۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونایی به مراکز درمانی ارسال می‌شود

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نگهداری و ترخیص ۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی بای‌پپ (bipap) در بانک امانت جمعیت هلال احمر، افزود: قرار است این دستگاه‌های کمک تنفسی با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور به صورت امانی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان جمعیت هلال احمر برای آرامش و خدمت‌رسانی به مردم در آمادگی کامل هستند و جمعیت هلال احمر برای درمان بیماران مبتلا به سویه امیکرون که در بیمارستان‌ها با کمبود دستگاه مواجه‌اند، به کمک آنان شتافته است.

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: نحوه ارسال و تحویل ۶۰۰ دستگاه کمک تنفسی بای پپ (bipap) پس از بررسی‌های لازم با همکاری مراکز درمانی از هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور را اعلام کرد، در این اطلاعیه آمده است: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.  

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

این اطلاعیه آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان ها را به این صورت اعلام کرد: قرمز: ۳۳۷ شهر، نارنجی: ۶۴ شهر، زرد: ۴۷ شهر و آبی: ۰ 

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته (چهارشنبه چهار اسفند) ، ۲۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۷۲۶ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۳۴۰ نفر بیمار جدید نیز در کشور شناسایی شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه «امیکرون» کرونا در ایران را تایید کرد و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه تصریح کرد که در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس امیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha