سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف ما این است که به جز داروهای غیرضروری و بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن، دارویی که از فهرست دارویی کشور برای بیماران تجویز می‌شوند توسط بیمه‌ها پوشش داده شوند.

وزیر بهداشت: برای پرداخت تمام هزینه داروهای مورد تایید توسط بیمه‌ها برنامه ریزی شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر، گفت: بیمه‌ها نقش خیلی مهمی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم دارند. بیمه‌ها هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده اند و باید به جایی برسند که مردم هیچ دغدغه‌ای برای درمان و دارو نداشته باشند. بخاطر کمبود اعتبارات و سیستم نسبتا معیوب بیمه ها، خدمات بهداشتی و درمانی که شایسته مردم باشد، ارائه نمی‌شود.


وی افزود: از چندسال پیش قرار شد که بیمه سلامت با وزارت بهداشت هماهنگ باشد و وزارت بهداشت کمک کند که بیمه، نقش واقعی خودش را پیدا کند و سیستم‌های الکترونیک بیمه‌ای از جمله نسخه الکترونیک و سامانه ها، به این روند و نیز تسهیل دسترسی مردم، کمک زیادی می‌کند.


دکتر عین اللهی یادآور شد: هماهنگی بسیار خوبی با بیمه‌های پایه داریم. مسئولیت شورای عالی بیمه سلامت با وزیر بهداشت است و هماهنگی خوبی در این شورا که متشکل از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه مرکزی وجود دارد. یکی از مصوبات اخیر این شورا، پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های نازایی بود.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که داروهای جدید و گرانقیمت، تحت پوشش بیمه‌ها نیست و هزینه‌ای به مردم تحمیل می‌شود. هدف ما این است که به جز داروهای غیرضروری و بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن، اگر دارویی در فهرست دارویی کشور برای بیماران تجویز شود، بیمه‌ها باید پوشش دهند.


عین اللهی بیان کرد: اخیرا چند داروی جدید دیابت در شورای عالی بیمه مصوب شد که تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرند. سیاست اصلی ما این است که بیمه‌ها بتوانند هزینه‌های مربوط به تمام داروهای مورد تایید وزارت بهداشت را پرداخت کنند و برای این کار برنامه ریزی کرده ایم که اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha